خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان :

افراد به اندازه مسئولیت و اختیاری که دارند نقد شوند/دولت به سختی های مردم واقف است

asdasd
کد خبر : ۷۶۸۷۲۸

استاندار گیلان گفت: لازم است تا هر یک از افراد به اندازه مسئولیت و اختیاری که دارند نقد شوند و تاب انتقاد را در وجود خود داشته باشند.

به گزارش ایلنا از رشت، گردهمایی حامیان دولت در استان گیلان به مناسبت ماه رمضان و با حضور  نوبخت معاون رئیس جمهور و مصطفی سالاری استاندار گیلان برگزار شد.

در این دیدار استاندار گیلان با اشاره به شرایط اقتصادی کشور در ماههای اخیر اظهار داشت: به یقین در این موقعیت سختی هایی بر مردم گذشته که دولت هم به آن واقف است و این دغدغه ها در پیکره دولت نیز وجود دارد .

وی با بیان اینکه تلاش دولت بر حل مشکلات مردم و بهبود وضعیت معیشتی آنان است،افزود: باید بپذیریم که ما نیز به عنوان مسئول وظیفه داریم تا با اهتمام و تلاش در جهت رفع مشکلات و تحقق آرمان‌های دولت گام های موثری برداریم.

استاندار گیلان تاکید کرد: لازم است تا هر یک از افراد به اندازه مسئولیت و اختیاری که دارند نقد شوند و تاب انتقاد را در وجود خود داشته باشند.

وی تصریح کرد: امروز نقد دولت کار آسانی است که نه تنها هزینه ای ندارد بلکه در برخی مواقع فایده هم دارد ،اما باید پذیرفت که در همه عناوین و موضوعات نمی توان دولت را به تنهایی نقد کرد زیرا قوه مجریه به تنهایی در همه موقعیت ها تصمیم گیرنده نیست و ارکان متعددی هستند که مسئولیت تصمیم گیری دارند.

سالاری با بیان اینکه دولت باید به سهم خود مسئولیت بپذیرد و دیگران نیز به سهم خود پاسخگو باشند،افزود:ما معتقدیم که برای شفاف‌سازی باید نظارت مردم به دولت به معنای عام و نه تنها قوه مجریه اشاعه پیدا کند و هرچه که مسیر این آرمان هموارتر شود زمینه بهبود مشکلات نیز فراهم می شود.

نماینده عالی دولت خاطرنشان کرد: ما باید مشکلات را تبیین کنیم و هرکسی در هر جایگاهی باید نقدپذیر باشد و تاب شنیدن انتقادات را داشته باشد.

سالاری بیان داشت: دولت از این حیث سعه صدر بالایی دارد و از انتقاد در سطوح ملی، استانی و شهرستانی استقبال می‌کند .

استاندار گیلان بر ضرورت توسعه و ترویج این رویکرد تاکید و اظهار داشت:در استان گیلان دستورالعملی با عنوان “دستور العمل نظارت مردم بر دولت: پیش نویس و بر روی پورتال استانداری گیلان قرار گرفته که به منظور تکمیل و هرچه بهتر شدن آن، از همه صاحبنظران درخواست می‌شود تا با رویکرد کارآمدسازی در خصوص محتوای آن اظهار نظر کنند.

وی افزود:برای اجرای این سیاست در مرحله آغازین می خواهیم سازمان های مردم نهاد در موضوع های تخصصی خود رابط بین مردم و دستگاه اجرایی باشند و موضوعات و چالش‌ها را بیان کنند و مسئولین نیز پاسخگو باشند.

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنان خود به موضوعات توسعه محور گیلان اشاره کرد و گفت:در حوزه عمرانی گیلان خوشبختانه با پشتیبانی دولت و حمایت های دکتر نوبخت شرایط بسیار خوبی را سپری می‌کنیم که پروژه راه آهن قزوین- رشت و تکمیل راه آهن رشت-انزلی-کاسپین و آستارا ،تکمیل باقیمانده آزادراه ،پروژه های بیمارستانی و بزرگ راه‌ها از مهم‌ترین آن است.

وی به پروژه‌های شبکه‌ای همچون شناگاه‌ها ،آب بندان ها، گیل پارک ها، بوم گردی و …توسعه اشتغال را به دنبال دارد، اشاره کرد و افزود: انضباط و اصلاح رفتار اداری از موضوعاتی است که با جدیت در استان دنبال می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز