خبرگزاری کار ایران

سالاری:

نقشه‌های استان گیلان بروزرسانی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۶۸۰۲۷

استاندار گیلان همزمان با سالروز تأسیس سازمان نقشه‌برداری کشور از بخش‌های مختلف این مجموعه بازدید کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، مصطفی سالاری در نشست با مسعود شفیعی، رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور با اشاره به اینکه بهره‌برداری از نقشه‌ها و تصاویر هوایی در مسیر کنترل سیلاب رودخانه‌ها و آزادسازی حرائم، اجرای طرح کاداستر و مشخص کردن بسترهای استان گیلان بسیار حائز اهمیت است، افزود: به منظور تقویت بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در سازمان نقشه‌برداری در گام نخست از نقشه‌های موجود استفاده می‌کنیم و در مرحله بعد با تکمیل تجهیزات مورد نیاز از سازمان‌های متولی، آن را به‌روزرسانی می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: نقشه‌ها و مختصات موجود در سازمان نقشه‌برداری برای امور عمومی دستگاه‌های اجرایی و کاهش خطاها بسیار اثرگذار و راهگشاست؛ البته برای اقدام‌های تخصصی نیازمند تصاویر هوایی با وضوح بالا هستیم.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه در جهت استقرار و برنامه‌نویسی سامانه اطلاعات مکانی (NSDI) توسط سازمان نقشه‌برداری نیازمندی‌های اولیه موردنیاز از دستگاه‌های اجرایی همچون بارگذاری اطلاعات پیش‌فرض، پیوند و تلفیق آن با یکدیگر باید اعلام شود، گفت: در مسیر همسان‌سازی نقاط مرجع استان گیلان با پروژه ایجاد شبکه موقعیت یابی یکپارچه مالکیت‌ها (سامانه شمیم)  مشکل خاصی وجود ندارد و در جهت توسعه و تقویت آن از طریق سازمان ثبت اسناد و املاک پیگیری می‌شود.

سالاری خاطرنشان کرد: آماده حمایت از اجرای بهتر ماموریت های این سازمان در راستای اجرای برنامه‌های پیش بینی شده در مسیر توسعه استان هستیم.

 در این نشست نسبت به تهیه عکس نقشه و DEM یک متری و نیز بروز رسانی نقشه‌های استان گیلان موافقت شد.

سازمان نقشه‌برداری هفتم خرداد 1332 به منظور تهیه نقشه کل کشور و تطبیق عملیات نقشه‌بــرداری زیر نظر سازمان برنامه و بودجه تأسیس شد. با تاسیس سازمان نقشه‌برداری کشور و بهره‌گیری از فن‌آوری نوین بر اساس آموزش‌های صورت‌گرفته و تجهیز این سازمان به امکانات پیشرفته نظیر هواپیما، دستگاه‌های تبدیل، دستگاه هـای چاپ، فاصله‌یاب‌ها، دوربین‌های نقشه برداری، تجهیزات کارتوگرافی و... قدم‌های موثری دراجرای برنامه‌های عمرانی برداشته شد و با نقشه‌برداری، عکس‌برداری‌هوایی، تهیه نقشه‌های مختلف در تمام برنامه‌های عمـرانـی از قبیل شهرسازی، سدسازی، آبیاری، راهسازی، انتقال نیروی برق، استخراج معادن، تهیه نقشه‌های کاداستر نقش موثری ایفا کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز