خبرگزاری کار ایران

مدیرکل انتقال خون گیلان خبر داد:

استقرار مراکز سیار انتقال خون در شهرهای گیلان/ اعلام نیاز انتقال خون گیلان به تمامی گروه های خونی

asdasd
کد خبر : ۷۶۵۷۰۳

مدیرکل انتقال خون گیلان گفت: مراکز سیار شب ۱۹ رمضان در مهدیه رشت، شب ۲۱ رمضان در مسجد جامع خمام، شب ۲۳ رمضان در مسجد جامع شفت و هر ۳ شب قدر در مسجد جامع صومعه سرا مستقر است.

به گزارش ایلنا از رشت، احمد مرادی، مدیرکل انتقال خون گیلان اظهار داشت: به همه گروه‌های خونی به ویژه گروه خونی A+ و O+ نیازمندیم و از نیکوکاران و اهدا کنندگان خون درخواست می‌کنیم با اهدای خون خود به بیماران نیازمند کمک کنند.

وی، با بیان اینکه گیلان همه ساله در ماه مبارک رمضان با کاهش میزان اهدای خون و پلاکت مواجه می‌شود، افزود: اهدای خون در این ماه مبارک مشکلی برای سلامتی افراد ایجاد نمی‌کند.

مدیرکل انتقال خون گیلان، با اشاره به پرمصرف بودن گیلان در زمینه خون و فرآورده‌های خونی، گفت: اکنون به اهدای همه گروه‌های خونی به ویژه A+ و O+ نیاز است.

احمد مرادی افزود: در ماه مبارک رمضان مراکز انتقال خون در شهر‌های رشت و لاهیجان همه روزه از ۸ تا ۱۴ و از ساعت ۱۹ تا ۲۳ و در شهر‌های بندرانزلی، تالش، آستارا، فومن، لنگرود و رودسر همه روزه از ساعت ۸ تا ۱۴ آماده دریافت خون اهداکنندگان است.

مدیرکل انتقال خون گیلان گفت: با توجه به در پیش بودن شب‌های قدر و اجرای طرح نذرخون، علاوه بر مراکز ثابت، پایگاه‌های سیار در رشت، خمام، شفت و صومعه سرا آماده دریافت خون شهروندان گیلانی است.

احمد مرادی افزود: مراکز سیار شب ۱۹ رمضان در مهدیه رشت، شب ۲۱ رمضان در مسجد جامع خمام، شب ۲۳ رمضان در مسجد جامع شفت و هر ۳ شب قدر در مسجد جامع صومعه سرا مستقر است.

وی گفت: از ابتدا تا ۱۳ ماه مبارک رمضان ۲ هزار و ۱۸۴ واحد خون در مراکز خونگیری استان دریافت شد.

مدیرکل انتقال خون گیلان افزود: هزار و ۱۳۴ نفر از اهدا کنندگان، اهداکننده مستمر، ۶۳۲ نفر اهداکننده با سابقه و ۴۱۸ نفر اهداکننده بار اولی بودند.

احمد مرادی تصریح کرد: از مجموع ۲ هزار و ۱۸۴ اهداکننده خون، ۲ هزار و ۱۱۱ مرد و ۷۳ زن هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز