خبرگزاری کار ایران

معاون استانداری گیلان تاکید‌ کرد:

نگاه دولت تدبیر و امید بستری مناسب برای استیفای حقوق کودک است

asdasd
کد خبر : ۷۶۵۳۶۵

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان نگاه مترقی در اصلاح قوانین و تدوین برنامه‌های ارتقای حقوق کودک را بیان‌گر اراده جدی دولت تدبیر و امید برای تحقق سیاست‌های نظام در برنامه ششم توسعه عنوان‌کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، ارسلان زارع در جلسه شورای هماهنگی و پیگیری حقوق کودک استان گیلان با اشاره به تدوین طرح‌ها و برنامه‌های دولت برای ارتقای حقوق کودک و احترام به شخصیت نسل آینده‌ساز جامعه گفت: در این مسیر شاهد اقدام‌های مناسبی هستیم و اراده‌ای جدی برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های ملی، همراه‌سازی تمامی دستگاه‌های اجرایی، گروه‌های مردم نهاد و استفاده از دیدگاه‌های سازنده دانش‌آموختگان و صاحب‌نظران رشته‌های مختلف وجود دارد.

وی پیشینه‌ مذهبی کشور را تکیه‌گاهی برای تصمیم‌گیرندگان و تصمیم‌سازان توصیف‌ کرد و با تبریک سالروز ولادت کریم اهل بیت، امام حسن مجتبی(ع) افزود: اسلام به‌عنوان یکی از مکاتب الهی، نگاه ارزنده و بلندی به رعایت حقوق کودک به‌عنوان انسان دارد و نگاه احترام آمیز به کودک در راستای توجه به کرامت انسانی، به‌روشنی در سیره معصومین (ع) جلوه‌گر است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان اظهار داشت: شیوه‌های آموزش غیرمستقیم و سیره بزرگان دین، رفتاری مبتنی بر عطوفت و مهربانی نسبت به کودک بوده است که این امر مایه مباهات تمامی مسلمانان محسوب می‌شود.

وی به گذشته‌ کشورمان در رعایت حقوق تمامی انسان‌ها، به ویژه نسل کودک و نیز فعالیت‌های موثر صورت‌گرفته در چهل‌سال انقلاب اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: در عصر جدید با توجه به پیچیدگی‌ها، فراز‌ها و فرود‌ها، نیازمند به‌روز‌رسانی و رعایت قانون‌های عمومی مورد تایید دین مبین اسلام و باور‌های اسلامی کشورمان برای نیل به نقطه مطلوب هستیم.

وی به ضرورت تولید محتوای مناسب، آگاهی‌بخشی به جامعه و بهره‌گیری هدف‌مند از ظرفیت‌های فضای مجازی اشاره و با تشریح آسیب‌های اجتماعی متوجه نسل کودک اظهار‌داشت: تلاش افزون‌تر برای کاهش کودکان کار، بازمانده از تحصیل و توجه هم‌زمان به نیاز‌های سخت‌افزاری خانواده‌ها، گامی در مسیر بازتوانی و خدمات‌رسانی موثر به این قشر ازجامعه محسوب‌می‌شود.

دکتر زارع با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های دستگاه‌های استانی در ارائه‌ی خدمات رایگان به خانواده‌های کم‌برخوردار  و ضرورت کمی‌سازی اهداف برای ترسیم چشم‌انداز و حرکت در جهت اولویت‌ها افزود: لازم است با  توجه به گذشته و جایگاه گیلان در این زمینه، تلاش بیش‌تری برای معرفی آن به‌عنوان استانی پیشرو در ارتقای سطح شاخص‌های اجتماعی صورت گیرد.

وی استفاده از مناسبت‌هایی چون هفته ملی کودک، تشکیل کارگروه‌های مختلف و برنامه‌ریزی‌های هدف‌مند برای پیشبرد فعالیت‌ها متناسب با بُرش‌های استانی و شهرستانی را ضروی دانست و گفت: این امر بیان‌گر توجه جدی به حوزه کودک و نشان‌گر اقدام‌های مناسب در حال انجام است.

وی همچنین از تشکیل کمیته‌ای به سرپرستی فرمانداری و دبیری شهرداری رشت، برای معرفی این شهر به عنوان«شهر دوستدار کودک» خبرداد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز