خبرگزاری کار ایران

درکمیسیون بودجه شورای رشت انجام شد؛

بررسی لایحه بخشودگی عوارض برای مناسب سازی نمای ساختمان‌ها / عدم تخصیص بودجه مصوب برای ساخت مجتمع ورزشی مسکن مهر

asdasd
کد خبر : ۷۶۵۲۲۳

در هشتاد و هفتمین جلسه کمیسیون برنامه و بودجه و حقوقی شورا، صدور مجوز برای ابتیاع یک پلاک پستی در محدوده منطقه ۴ و همچنین ارائه طرح ها و مدل های پیشنهادی در بخشودگی عوارض شهرداری در ازای بهسازی و مناسب سازی نمای ساختمانها بررسی شد.

به گزارش ایلنا از رشت،اگرچه قرار بود معاون شهرسازی برای ادای توضیحات حضور داشته باشدد، ولی به دلیل حضور پیربازاریان، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه از وی خواست تا پیشنهادهای کاربردی در مورد نماسازی ساختمان ها را توضیح دهد.

پیربازاریان در این زمینه گفت: تاکید برای نماسازی با اولویت محور بافت های تاریخی و همچنین تک بناهای میراثی است و در این راستا قرار است شناسایی با همکاری سازمان سیما و منظر صورت گیرد.
 
این کارشناس شهرسازی افزود: مشوق هایی برای عوارض در این راستا صورت گرفته است و در زمان شهردار اسبق هم پیگیری شده بود تا مالکان پیگیر نماسازی ملک میراثی خود باشند و در این راستا شهرداری درصدد ایجاد مشوق هایی است تا مالکان با رغبت اقدام به نماسازی کنند.
 
حجت جذب خواستار توضیح بیشتر در مورد جزییات این مشوق ها شد و افزود: درحال حاضر وضعیت نماهای ساختمان بویژه در بافت مرکزی رشت نامناسب است.
 
مقرر شد این لایحه برای بررسی بیشتر با حضور مدیریت مالی و سازمان سیما و منظر و رقم مشوق ها در جلسه دیگری صورت گیرد.
 
در این جلسه همچنین با حضور افشین ناظمی، مدیر باشگاه ورزشی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری رشت، افزایش اعتبار بودجه برای باشگاه شهرداری رشت بررسی شد.
 
ناظمی با توضیح در مورد لایحه بیان داشت: تمامی رشته های ورزشی در این لایحه لحاظ شده و برای تیم های باشگاه شهرداری است.
 
وی ابراز کرد: پیش بینی بودجه برای تیم فوتبال نونهالان، نوجوانان و جوانان بودجه ۵۰۰ میلیون تومان دیده شده است.
 
افشین ناظمی تصریح کرد: تهیه لباس ورزشی فصلی برای تمامی تیم های ورزشی و اسکان و تغذیه و ... دیده شده و درصورت صعود تیم ها مبلغ ۲۰ میلیون تومان افرایش می یابد.
 
وی ادامه داد: سال گذشته و امسال ورزشگاه پارک شهر به بخش خصوصی واگذار شد. اکنون اجاره سالن های ورزشی برای ما هزینه بر شده است. حداقل باید برای تیم های شهرداری رایگان درنظر گرفته شود.
 
ناظمی در مورد تیم های ورزشی بانوان و هزینه های جداگانه این تیم ها در هر فصل ۱۰ ماهه توضیح داد و گفت: متاسفانه کمترین بودجه در این بخش در نظر گرفته شده است. تنها تیم فوتسال های بانوان گیلان متعلق به شهرداری رشت و بندر انزلی است.
 
ناظمی در مورد زمین ورزشی مسکن مهر گفت: در زمان شهردار اسبق پیگیر احداث زمین ورزشی بودیم. سال گذشته ۲ میلیارد بودجه تخصیص یافت و ۱۰ میلیارد برای تکمیل می خواهد. اما با رفتن شهردار قبل پروژه مسکن مهر عملا خوابید.
 
رئیس کمیسیون خواستار متمم و یا تغییراتی در بودجه بدین منظور شد و گفت: ۱۰ هکتار زمین درمسکن مهر برای ساخت مجتمع ورزشی دیده شده بود. ضمن اینکه زمین امام حسین (ع) نیز بلاتکلیف است و می توان بعنوان زمین ورزشی در نظر گرفت.
 
خدابخشی در توضیح این لایحه بیان داشت: در بودجه سال گذشته این بودجه برای ساخت مجتمع ورزشی به مبلغ ۴ میلیارد دیده شده بود ولی در بودجه ۹۸، بودجه اختصاصی برای مجتمع ورزشی مسکن مهر دیده نشده است و حتی پیشنهادی هم از سوی شورا ارائه نشده است.
 
 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز