خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی گیلان خبر داد:

اختصاص ۱۸۷۳ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه‌های مصوب

asdasd
کد خبر : ۷۶۲۵۵۴

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی استان گیلان از اختصاص ۱۸۷۳ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه‌های مصوب خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، کیوان محمدی گفت :رئیس ‌جمهور طی سال‌های ۹4 و ۹7 دو سفر ارزشمند به گیلان داشته اند که در سفر نخست بیش از  7956 میلیارد تومان اعتبار در قالب ۲۹ پروژه اختصاص‌یافته است که این مبلغ با توجه به نوسانات ارزی و اقتصادی دو هزار و دویست و هفتاد میلیارد تومان، تقریبا 3/2 دهم برابر نسبت به آنچه تصویب‌شده، تخصیص‌یافته است.

وی با اشاره به دستاورد بزرگ دولت از دور نخست سفر رئیس‌جمهور به گیلان افزود: تکمیل راه‌آهن رشت - قزوین، بزرگ ترین دستاورد دولت در گیلان است گرچه این پروژه در دولت‌های پیشین در گیلان آغاز  شده است ولی پایان این پروژه که بیشترین بودجه برای آن اختصاص یافته در دولت روحانی بوده است.

 کیوان محمدی با اشاره به پروژه‌های عمرانی و زیر بنایی گیلان عنوان کرد: پروژه عظیم راه آهن، آزاد راه قزوین- رشت ، پل معروف زیتون، بیمارستان‌های متعدد در استان ، سد های لاستیکی و تسطیح اراضی ازجمله دستاوردهای دولت در سفر به استان گیلان است.

محمدی خاطرنشان کرد: بودجه سفر نخست ریاست جمهوری کاملاً مجزا از سفر دوم است. پروژه های سفر اول همچنان به کار و فعالیت خود ادامه می دهد  و بودجه آن نیز در یک سبد دیگر احصا خواهد شد.

 محمدی با بیان اینکه در سفر دوم رئیس‌جمهور 74 پروژه در جلسات متعدد با نمایندگان  واستاندار محترم، در سطح ملی و استانی  به تصویب رسیده است افزود: بالغ‌ بر ۱۸۷۳ میلیارد تومان از منابع ملی و 162 میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی ، اعتبار برای تکمیل پروژه‌های مصوب اختصاص‌یافته است.

وی ادامه داد: 162 میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی به سه پروژه عمده اختصاص  خواهد یافت که 40 میلیارد تومان پروژه های آبرسانی روستائی، 40میلیارد تومان برای آبخیزداری و 21 میلیارد تومان نیز برای آبیاری تحت فشار به صورت سالیانه اختصاص یافته است .

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ ریزی استان گیلان با اشاره به اینکه توزیع اعتبارات در ۱۰ بخش می باشد، بیان کرد: بیشترین تعداد این پروژه‌ها با ۱۲  پروژه مربوط به عمران شهری و روستایی است و کمترین آن در حوزه انرژی با دو عنوان پروژه است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز