خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان به ایلنا خبر داد:

رسیدگی به بیش از 18 هزار پرونده تخلف تعزیراتی در گیلان/ عدم گزارش احتکار شکر در استان

asdasd
کد خبر : ۷۶۲۵۳۴

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان با اشاره به اینکه در سال گذشته 18 هزار و 307 پرونده تخلف توسط این اداره کل تشکیل شده است، گفت: تاکنون پرونده احتکار شکر از سوی دستگاه‌های ضابط به این اداره کل گزارش نشده است.

منصور انصاری مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گیلان در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در رشت، در خصوص روند نظارت بر بازار در ماه رمضان اظهار داشت: با توجه به فرارسیدن ماه مبارک رمضان و افزایش تقاضاهای عمومی مصرف­ کنندگان برای خرید برخی کالاها و مایحتاج مورد نیاز در این ماه الهی، از قبیل اقلام لبنی، قند و شکر، خرما، زولبیا و بامیه، مواد پروتیینی، برنج، روغن، سبزیجات و … همچنین با عنایت به شرایط اقتصادی موجود در بازار و مشکلات ناشی از سیل در استان های کشور، ضرورت نظارت و کنترل بر بازار را با رویکرد پیشگیرانه مضاعف کرده است.

وی افزود: طرح نظارتی با عنوان ضیافت 98 و با هدف پایش و نظارت مستمر و متمرکز دستگاه های نظارتی استانی بر عملکرد اصناف و به ویژه واحدهای صنفی که فعالیت آنها در این ماه شاخص تر خواهد بود، از تاریخ نهم اردیبهشت ماه جاری آغاز شده است.

انصاری بیان داشت: اداره کل و ادارات شهرستان‌های استان موظفند تمام توان خود را بکار گرفته و ضمن هماهنگی و هم افزایی با سایر دستگاه­های نظارتی مرتبط در سطح استان، علی الخصوص سازمان‌های صمت و اتاق های اصناف برای اجرای موفق طرح، تمهیدات لازم را برای پایش مستمر عرضه محصولات و قیمت ها اتخاذ کنند.

رسیدگی به بیش از 18 هزار پرونده تخلف تعزیراتی در گیلان/ عدم گزارش احتکار شکر در استان

وی خاطرنشان کرد: با توجه به گروه­‌های هدف در این طرح، اصناف مرتبط و مراکز عرضه­ کننده کالاهای ضروری و مایحتاج اساسی مردم و مراکز فروش فوق العاده اعم از فروشگاه های زنجیره‌ای، در حیطه صلاحیت­‌های سازمانی و چارچوب ضوابط قانونی مورد کنترل قرار خواهند گرفت.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان با اشاره به اینکه  در سال گذشته هجده هزار و سیصد و هفت پرونده تخلف توسط این اداره کل تشکیل شده است، گفت: فراوانی تخلفات در حوزه کالا و خدمات عدم درج قیمت، گرانفروشی و عدم صدور فاکتور بوده است.

وی افزود: در حوزه سلامت و بهداشت و پزشکی  عرضه و تحویل کالای غیر بهداشتی،عدم رعایت دستور العمل های بهداشتی و در حوزه قاچاق نگهداری و حمل کالای قاچاق از بیشترین فراوانی در بین تخلفات در استان برخوردار بوده اند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان گیلان در پاسخ به سئوال خبرنگار ایلنا در خصوص قیمت شکر و احتمال احتکار این کالا در استان بیان داشت: تاکنون پرونده احتکار شکر از سوی دستگاه های ضابط به این اداره کل گزارش نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز