خبرگزاری کار ایران

فرماندار آستارا مطرح کرد:

آستارا یکی از باسوادترین شهرهای کشور است

asdasd
کد خبر : ۷۵۷۹۸۹

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا در مراسم گرامیداشت روز معلم که در سالن انقلاب این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: آستارا یکی از باسوادترین شهرهای کشور است و این نشان از فرهنگ غنی مردم آستارا دارد.

به‌گزارش ایلنا از رشت، فرماندار آستارا بیان کرد: اگر زحمات معلم های این دیار نبود قطعاً این عنوان به آستارا اطلاق نمی‌شد، آستارا را با هویت فرهنگی آن می شناسند و از شاخصه‌های مهم فرهنگی این شهرستان مرزی حضور معلمین دلسوز و متعهدی است که سرمایه های اجتماعی جامعه اند.

حسن رستم زاد آموزش را بزرگ‌ترین مسئولیت بشر دانست و گفت: این هدف متعالی و مهم همواره در تاریخ مورد توجه بوده و مقام معلم و تربیت انسانیت را تعلیم داده و توجه به این امر باید همواره در اولویت باشد.

نماینده عالی دولت در آستارا تلاش و تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت را قابل قیاس با هیچ مسئولیتی ندانست و گفت: معلم از تاثیرگذارترین افراد زندگی شخص می‌باشد و مسیر زندگی و گاهی شخصیت اجتماعی یک فرد را نیز تعیین می کند.

وی با اشاره به اینکه شغل معلمی از جایگاه ویژه ای نزد خداوند برخوردار است، خاطرنشان کرد: نظام آموزشی ما از کاستی‌هایی رنج می‌برد و امیدواریم با توجه مسئولان، شاهد تقویت سیستم آموزشی کشور باشیم.

فرماندار آستارا توجه به مقام معلم را از الزامات مورد توجه مدیران دانست و تصریح کرد: باید در کنار حفظ و ارتقای شان والای معلمان، برای حل مشکل معیشتی این قشر تلاش کنیم و خوشبختانه نظام جمهوری اسلامی ایران، نگاه ویژه ای به جایگاه معلمان داشته و جهت رفع دغدغه های آنان اقدامات خوبی انجام داده است.

وی با بیان‌اینکه معلمان باید سطح علم و دانش خود را افزایش و ارتقاء دهند، تصریح‌ کرد: برای تحول بنیادین در آموزش و پرورش به مقاطع پیش‌دبستانی و ابتدایی توجه و اهمیت ویژه داده شود.

رستم زاد توجه به معلمان در دوران پس از خدمت را نیز از نکات دارای اهمیت دانست و بیان کرد: معلمان، نجات بخش انقلاب در مواقع حساس بوده و معماران آینده نظام هستند و شأن آنها باید در طول خدمت و دوران بازنشستگی حفظ شود.

اجرای سرود توسط دانش آموزان و قرائت شعر زیبایی توسط دانش آموز روشندل خردسال، اجرای موسیقی و همچین تجلیل از معلمان بازنشسته و معلمان برتر مدارس آستارا از دیگر بخش های این آیین بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز