خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان خبر داد:

ثبت حدود 2.5 میلیون نفر شب اقامت در استان گیلان

asdasd
کد خبر : ۷۴۴۳۳۹

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با بیان اینکه از 27 اسفند تعداد 3.829.926 نفر مسافر وارد استان شده است، از ثبت حدود 2.5 میلیون نفر شب اقامت طی مدت یاد شده در گیلان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، شهرود امیر انتخابی ظهر امروز در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی در خصوص میزان ورود گردشگران به گیلان اظهار داشت: طی روزهای 27 اسفند 97 الی هفتم فروردین 98 تعداد 851.457 خودرو با کاهش 9.56 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل و تعداد 3.829.926 نفر مسافر ورودی (زمینی و هوایی) به استان با کاهش 13.8 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گیلان افزود: تعداد  2.323.645 نفر شب اقامت در مراکز اقامتی ثابت و موقت ثبت شده است که درصد اشغال تاسیسات اقامتی ثابت تحت پوشش این اداره کل 80.03 درصد است.

امیر انتخابی در ادامه به توجه گردشگران به بناهای تاریخی استان اشاره کرد و گفت: در طی این مدت، گردشگران به ترتیب از شهرک تاریخی ماسوله ، بنای تاریخی قلعه رودخان، موزه میراث روستایی  و موزه نظامی انزلی بیشترین بازدید را داشتند که  تعداد 132222 نفر از موزه‌ها و اماکن تاریخی تحت پوشش این اداره کل بازدید کرده‌اند.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گیلان افزود: میزان حضور گردشگران خارجی اقامت کننده در مراکز اقامتی نیز 446 نفر بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 32.74 درصد افزایش داشته است.

وی در ادامه به تاکید بر نظارت خدمات رسانی به مردم از سوی تاسیسات گردشگری اشاره داشت و گفت: تاکنون 1742 مورد بازدید از  تاسیسات گردشگری استان صورت گرفته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش 9.08 درصدی روبرو هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز