خبرگزاری کار ایران

اعزام دو گروه از غواصان گیلانی برای عملیات امداد در استان های سیل زده

asdasd
کد خبر : ۷۴۳۶۵۴

مسئول روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان گیلان گفت: غواص از گیلان برای کمک به سیل زدگان برخی مناطق کشور عازم این استان ها شدند.

به گزارش ایلنا از رشت، سعید علیپور اظهار کرد: با دستور مریم بخشی، مدیرکل ورزش و جوانان گیلان، دو گروه شامل 30 غواص داوطلب هیات نجات غریق و غواصی استان برای کمک رسانی و پیدا کردن اجساد جان باختگان سیل استان‌های گلستان، مازندران، فارس، لرستان و سایر استان‌های سیل زده، عازم این مناطق شدند.

مسئول روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان گیلان گفت: با توجه به وقوع سیل در استان‌های مازندران و گلستان و همچنین سایر استان‌ها در جنوب و غرب کشور، اداره کل ورزش و جوانان گیلان و بسیج ورزشکاران این استان با کمک پیشکسوتان، قهرمانان، هیات‌های ورزشی و سازمان‌های مردم نهاد در ورزشگاه شهید عضدی رشت اقدام به جمع آوری کمک‌های غیرنقدی مردم کرده‌اند.

بارش شدید باران 28 و 29 اسفندماه گذشته در شرق استان گلستان، باعث سر ریز شدن سد گلستان واقع در 15 کیلومتری شرق شهر گنبدکاووس و طغیان رودخانه های گرگان رود، چهل چای، قره سو و اوغان شد. با آغاز فعالیت سامانه سرد و بارشی بیش از 300 میلی متر باران در گلستان بارید و ارتفاع برف در مناطق کوهستانی استان به 1.5 متر رسید.

سرریز آب سدهای گلستان 2 و بوستان در مناطق بالادستی، موجب به راه افتادن جریان سیل در رودخانه گرگانرود شد و همه شهرها و روستاهای حاشیه این رودخانه را به دلیل حجم فراوان آب دچار بحران سیل کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز