خبرگزاری کار ایران

روزبه رحمانیان خبر داد:

هزینه 10میلیاردی در حوزه فرهنگ‌سازی محیط زیست گیلان

asdasd
کد خبر : ۷۴۰۸۶۲

معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان گفت: ۱۰ میلیارد ریال به‌منظور فرهنگ‌سازی محیط‌زیست با مشارکت و محوریت سازمان‌های مردم نهاد در گیلان هزینه شد.

به گزارش ایلنا از رشت، روزبه رحمانیان با بیان اینکه توجه به مقوله “محیط‌زیست” مهم و ضروری است اظهار داشت: آسیب به محیط‌زیست می‌تواند غیرقابل جبران باشد بنابراین تلاش برای حفظ آن به‌عنوان یک سرمایه بین نسلی بسیار ضروری بوده و این امر بدون فرهنگ‌سازی میسر نیست.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان گفت: در راستای اجرای مصوبات شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان مبلغ 10 میلیارد ریال به منظور فرهنگ‌سازی محیط‌زیست (آموزش شهروندان و ارتقای فرهنگ مدیریت پسماند) با مشارکت و محوریت سازمان‌های مردم نهاد اختصاص داد.

وی با بیان اینکه باید همه کمک کنیم تا محیط‌ زیست استان از وضعیت وخیم کنونی رهایی یابد افزود: سال گذشته با توجه به تأکیدات ریاست سازمان در اولویت بخشیدن به فرهنگ‌سازی در امور مختلف از جمله محیط‌زیست و پیشنهاد ایشان، از ردیف اعتبارات ساماندهی رودخانه‌های شهر رشت مبلغ 10 میلیارد ریال برای فرهنگ‌سازی اختصاص یافت.

رحمانیان اقدامات انجام شده در راستای فرهنگ‌سازی را برشمرد و گفت: بودجه فرهنگ‌سازی در حوزه محیط‌زیست از طریق رسانه‌ها، صدا‌و‌سیما و سمن‌ها در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به دستگاه‌ها و نهادهای متولی شامل حوزه هنری، شهرداری رشت، پارک علم و فناوری و اداره کل حفاظت محیط‌زیست اختصاص یافت.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان خاطرنشان کرد: طی دو مرحله مجموعاً 393 میلیون و 500 هزار تومان به حوزه هنری استان گیلان جهت تولیدانیمیشن با موضوع مدیریت پسماند و موشن‌گرافیک سه تا پنج دقیقه‌ای تخصیص یافت.

رحمانیان گفت: این رقم به تفکیک 217 میلیون و 500 هزار تومان برای تولید 15 قسمت انیمیشن با موضوع مدیریت پسماند و 176 میلیون تومان برای تولیدانیمیشن و موشن گرافیک با موضوع مدیریت پسماند است که این موشن گرافیک ها آماده بوده و نوروز 98 از صدا و سیما و شبکه های اجتماعی منتشر می‌شود.

وی با اشاره به اختصاص 456 میلیون و 500 هزار تومان به شهرداری رشت در راستای فرهنگ‌سازی محیط‌زیست افزود: در این راستا شهرداری رشت به تولید انیمیشن و موشن‌گرافیک با موضوع مدیریت پسماند و نیز آموزش چهره‌ به‌ چهره و توزیع بروشور به بیش از 100 هزار خانوار اقدام کرد.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان گفت: همچنین شهرداری رشت کارگاه‌های آموزشی مدیریت  پسماند برای کارکنان دستگاه‌های اجرایی و مدیران اتحادیه‌های صنفی. آموزش مدیریت پسماند و نمایش عروسکی در 100 مدرسه با مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد را برگزار کرد.

رحمانیان درباره سهم پارک علم و فناوری استان گیلان از اعتبارات به مبلغ 50 میلیون تومان اظهار داشت: متأسفانه به دلیل عدم جذب اعتبار توسط دستگاه اجرایی، پروژه برگزاری استارت‌آپ برای شناسایی و معرفی کسب وکارهای مبتنی بر پسماند اجرا نشد.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان به اقدامات اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان اشاره کرد و افزود: برگزاری جشنواره فیلم سبز با اعتبار تخصیص یافته 100 میلیون تومان مهم‌ترین اقدام این اداره کل در راستای فرهنگسازی محیط زیست در سطح استان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز