خبرگزاری کار ایران

فرهام زاهد:

باید از حضور رئیس‌جمهور در گیلان بهره برد/ پروژه‌های شهر رشت را با جلب نگاه ملی در مسیر توسعه قرار دهیم

asdasd
کد خبر : ۷۳۶۵۵۰

نایب رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر رشت گفت: باید از حضور رئیس‌جمهور در گیلان بهره برد.

به گزارش ایلنا از رشت، فرهام زاهد در نشست این هفته کمیسیون فرهنگی - اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت عنوان کرد: در ارتباط با عملکرد رئیس‌جمهور دو نگاه حمایتی و انتقادی وجود دارد که باید به عنوان یک فرد از جامعه بدانیم که چه وقت باید نگاه حمایتی داشته باشیم و کجا باید نقد کنیم.

نایب رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر رشت افزود: در ارتباط با سفر ریاست جمهور به استان گیلان بنده به عنوان عضو اصلاح طلب شورا که با لیست امید وارد شورای پنجم شدم و در محضر بزرگانی چون آقایان رمضانپور و حاجی پور به عنوان عضوی جوان از مردم رای گرفتم، باید بگویم؛ در نقد دولت بی انصاف نباشیم و در انتقاد از عملکرد دولت آقای روحانی باید دقت کنیم. گذشته را به راحتی فراموش نکنیم و اقتضائات را به رسمیت بشناسیم .
 
وی تشریح کرد: مواجهه ما با عملکرد دولت آقای روحانی دوگانه است از طرفی نمی توان به راحتی چشم بر دستاوردهای دولت در زمینه برجام، ارتباط با کشورهای مختلف جهان، برخی گشایش ها در فضای سیاست داخلی و از همه مهم تر خارج کردن نام ایران از تحریم های سازمان ملل بست و نمی توان وضعیت موجود نیز انتقاد نکرد. به نظر من اصلاح طلبان باید پیش از شیوع ضعف ها در بدنه دولت نقش نظارتی خود را اعمال می کردند.
 
زاهد ادامه داد: این‌ نقد به جریان اعتدالی هم وارد است. اما نباید دستاوردهای دولت نادیده گرفته شود و صرفاً به انتقاد از دولت اکتفا شود، ما باید این نقد را از خودمان شروع کنیم، نمی دانیم که چه وقت باید انتقاد شود و کجا باید حمایت صورت پذیرد. نباید اینگونه باشد که جایی که باید دنبال منافع جامعه باشیم، سکوت کنیم و آنجایی که باید حمایت کنیم، انتقاد نماییم؛ این عین بی تدبیری است.
 
عضو شورای اسلامی شهر رشت سپس با اشاره به فرصت حضور ریاست‌جمهوری در استان گیلان، اذعان داشت: امیدوارم تیم مدیریتی استان، استاندار ، مجمع نمایندگان گیلان، شورای شهر و مدیریت شهری رشت مسائل اساسی را با ریاست‌جمهوری مطرح کنند و قولهای جدی را برای حل مسائل شهری بگیریم.
 
وی در ادامه خود موضوعاتی چون مشکل زباله های سراوان، نیروگاه زباله سوز، آلودگی رودخانه های رشت، قطار شهری و معضلات اساسی شهر همچون ترافیک و عقب ماندگی رشت از کاروان توسعه را مسائلی عنوان کرد که باید در نشست با ریاست جمهوری مطرح شده و برای رفع آنها از نگاه حمایتی و پشتیبانی دولت بهره مند شویم.
 
زاهد در پایان بیان داشت: به عنوان یک گیلک امیدوارم آقای روحانی در این سفر گام‌های مهمی را برای استان بردارند و به صدای کارشناسان و مردم استان گیلان گوش دهند گیلان یکی از مهم ترین استان‌های کشور است که در سال‌های آینده می‌تواند در حوزه کشاورزی و تولید بخش مهمی از کمبود ها در کشور را بر طرف کند. روحانی در مقام عمل دغدغه های مردم، نظیرخطرات انتقال آب دریای کاسپین و احداث سد لاسک،احیای‌رودخانه زرجوب و گوهر رود، چالش‌های محیط زیستی پیش روی گیلان و ... را با مشارکت مردم حل کنند و پاسخی شفاف، کارشناسانه و تعهد آور برای گیلانیان داشته باشند .
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز