خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر رشت عنوان کرد:

فرهنگ‌سازی بکارگیری دوچرخه حلقه مفقوده حل معضل ترافیک

asdasd
کد خبر : ۷۳۱۱۱۸

رئیس شورای شهر رشت فرهنگ سازی جهت بکارگیری دوچرخه را حلقه مفقوده حل معضل ترافیک رشت دانست.

به گزارش ایلنا از رشت، سید امیرحسین علوی در دیدار با هیات دوچرخه سواری شهرستان با اشاره به شاکله جوان این هیات اظهار داشت: نیروهای جوان در هر کجا که وارد می‌شوند با توجه به انرژی و به کارگیری ابزارهای روز باعث اجرای قوی تر و درخشش کار خواهند شد.

علوی بیان کرد: برخی از رشته‌های ورزشی علاوه بر سطح حرفه‌ای که دارند در جنبه ای دیگر از ماهیت عمومی نیز برخور هستند و این فراگیری و عمومیت در بین اقشار مختلف جامعه می طلبد که حوزه های مدیریتی به آن رشته با نگاه ویژه تری بپردازند.
 
وی با اشاره به مشکل ترافیکی در سطح شهر رشت افزود: دوچرخه یکی از راهکارهای اصلی حل مشکل ترافیک در شهرهای بزرگ می باشد و توجه نداشتن به حمل و نقل پاک و دوچرخه در مدیریت یک شهر را باید از نقاط ضعف آن مدیریت دانست. شهر رشت در این حوزه از گذشته در بین شهرها پیشتاز بود و در همین راستا در یک طرحی پنج سال پیش در رشت ایستگاه های دوچرخه برنامه ریزی شده بود ولی متاسفانه بسیاری از این طرح ها به دلایل مختلف اجرایی نشد.
 
رئیس شورای شهر رشت با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی برای استفاده از دوچرخه بیان کرد: امروزه بخش عمده ای از فرهنگ سازی بر دوش مجموعه مدیریت شهری است و خوشبختانه این انگیزه در این مجموعه برای فرهنگ سازی استفاده بیشتر شهروندان از دوچرخه وجود دارد ولی از مشکلات امر پیچیده و طولانی بودن فرایند ها در ادارات است و این شیوه کار امروز در شورای شهر جایی ندارد و شورای شهر در کنار هیات دوچرخه سواری خواهد بود و امور مربوط به این حوزه را پیگیری خواهد کرد تا به نتیجه برسد.
 
علوی، پویش سه شنبه های بدون خودرو را یک ظرفیت مناسب در جهت فرهنگ سازی برای استفاده از حمل و نقل پاک دانست و تصریح کرد: پویش سه شنبه های بدون خودرو چند وقتی است در شهر رشت آغاز شده ولی باید از حالت نمادین خارج شود و به شکل گسترده تری ادامه پیدا کند. برخی از انتقادها در خصوص این پویش به جهت آشنا و درگیر شدن مردم با حمل و نقل پاک مفید است ولی برخی دیگر از انتقادها از روی لجبازی است.
 
رئیس هیات دوچرخه سواری شهرستان رشت نیز با ابراز خوشحالی از توجه و دغدغه داشتن رییس شورای شهر رشت در حوزه ورزش و علی الخصوص دوچرخه سواری در ادامه به مشکلات حوزه دوچرخه سواری پرداخت.
 
سیاوش رستگار طلب با اشاره به اهمیت دوچرخه سواری برای سلامت جسمانی و همچنین تاثیر آن بر روی محیط زیست افزود: برای فراگیرتر شدن دوچرخه سواری باید در امر فرهنگ سازی بیشتر و گسترده تر فعالیت شود و شهرداری میتواند با در اختیار قرار دادن چند استند شهری به این امر در جهت فرهنگ سازی استفاده از دوچرخه کمک کند.
 
وی در ادامه از احداث ایستگاه های دوچرخه سواری، در اختیار قرار نهادن زمین منظریه به هیات دوچرخه سواری و همچنین محیا ساختن پیست های دوچرخه سواری در پارک های سطح شهر به عنوان اموری که شهرداری می تواند در جهت فراگیر شدن فرهنگ استفاده از دوچرخه کمک کند، عنوان کرد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز