خبرگزاری کار ایران

در جلسه کمیسیون فرهنگی- اجتماعی شورا؛

تور رشتگردی، اسکان مسافران و برپایی نمایشگاه صنایع دستی نوروزی بررسی شد

asdasd
کد خبر : ۷۳۰۶۷۴

در هفتاد و هشتمین نشست کمیسیون فرهنگی- اجتماعی شورا ، موضوعات مهمی همچون تور رشت‌گردی، اسکان مسافران و گردشگران، برپایی نمایشگاه صنایع دستی، سوغات محلی رشت و برگزاری جشنواره های فرهنگی بومی - محلی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به‌گزارش ایلنا از رشت، محمدحسن عاقل‌منش تاکید کرد: برای اینکه بتوانیم از همه ظرفیت‌های رشت در برپایی نمایشگاه‌های نوروزی، تور رشت‌گردی، اسکان مسافران و میهمانان نوروزی و معرفی مفاخر و بزرگان شهرمان به وسیله بنر و استند در نوروز ۹۸ استفاده کنیم این جلسه از کمیسیون فرهنگی - اجتماعی را با حضور شما عزیزان به این موضوعات اختصاص داده‌ایم.

وی با قدردانی از حضور تک‌تک افراد حاضر در این نشست خواستار هماهنگی همه دستگاه های اجرایی در برنامه های نوروزی شد و افزود: باید مجموعه اقدامات ما موجبات رضایت و آسایش خاطر شهروندان رشت و میهمانان نوروزی را فراهم آورد.
 
عاقل منش سپس از اعضای شورای اسلامی حاضر در این نشست، احمد رمضانپور، فرهام زاهد، فاطمه شیرزاد و محمدحسن علیپور خواست تا نکته نظرات خود را در باره این موضوعات بیان نمایند که فرهام زاهد در سخنانی بیان داشت: در زمینه معرفی مفاخر و بزرگان شهر رشت طرحی هم اکنون در کمیسیون برنامه و بودجه در دست بررسی است که باید پس از تکمیل به کمیسیون فرهنگی اجتماعی و صحن شورا ارائه می شود اما مطمئناً به نوروز امسال نمی رسد.
 
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا سپس از مدیران دستگاه های اجرایی حاضر در این نشست خواست تا هر یک در باره دستور جلسه کمیسیون مطالب خود را ارائه دهند.
 
میرزایی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رشت در این نشست از تشکیل ستاد خدمات سفرهای نوروزی استان گیلان به ریاست استانداری و دبیری اداره ی کل میراث فرهنگی در استان خبر داد و گفت: همه برنامه های نوروزی باید با هماهنگی این ستاد انجام شود.
 
وی برگزاری تور رشتگردی را مهم توصیف کرد و افزود: به امید خدا از راهنمایان برجسته و کاربلد برای اجرای این تور استفاده خواهد شد که توانایی معرفی اماکن مهم شهر رشت را برای بازدید کنندگان داشته باشند.
 
میرزایی با قدردانی از همکاری موثر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت، تلاش این سازمان را در انجام برنامه های نوروزی سال گذشته ستود و اظهار امیدواری کرد که امسال هم این همکاریها تداوم یابد.
 
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رشت سپس تاکید کرد: در نوروز سال گذشته از ۲۷ اسفند ماه تا ۱۳ فروردین ماه چیزی حدود دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر اقامت داشته اند که با توجه به کمبود مکان اقامت بسیاری از آنها اقدام به برپایی چادر کردند که این موضوع واقعاً صورت خوشی برای شهر ما ندارد. اگر آموزش و پرورش در کنار اسکان فرهنگیان بتواند مدارسی را برای اسکان مسافران غیرفرهنگی هم در نظر بگیرد ما آمادگی همکاری در این زمینه را داریم.
 
وی سپس خاطر نشان کرد: در نوروز امسال تنها به نمایشگاه صنایع دستی و برپایی ۱۰ غرفه برای سوغات محلی گیلان و رشت مجوز داده می شود و اگر افرادی بخواهند سوغات دیگر شهرها را عرضه کنند باید از طریق سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اقدام کنند.
 
سپس محمدرضا داوطلب معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان از آمادگی این بنیاد برای هر گونه همکاری در اجرای بهتر برنامه ها خبر داد و گفت: می توان از ظرفیت گنجینه شهدای این بنیاد در تور رشتگردی و بازدید مسافران نوروزی استفاده کرد.
 
اخلاقی معاون اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان هم با تاکید بر اینکه به عنوان یک فرد فرهنگی خوشحال نیست که مسافران در کنار خیابانها چادر می زنند و همچنین از این موضوع هم راضی نیست که از مدارس برای اسکان مسافران استفاده شود، اظهار داشت: اما فعلاً تا فراهم شدن بسترها و زیرساختهای لازم گریزی از این موضوع نیست.
 
وی ادامه داد: آموزش و پرورش با شرایط موجود هر کمکی که بتواند برای اسکان مسافران انجام خواهد داد.
 
اخلاقی همچنین تاکید کرد: می توان از ظرفیت و فضای این مدارس برای برپایی نمایشگاه های صنایع دستی و دیگر موضوعات نوروزی نیز بهره جست تا اسکان یافتگان بتوانند از آن بهره ببرند.
 
باذوق یکی از سرمایه گذاران بخش خصوصی هم از انجام برنامه ریزیها برای اجرای تور رشتگردی خبر داد و بیان داشت: اجرای مناسب این تور برای مسافران از دغدغه های اصلی بسیاری از مسوولان فرهنگی و حتی خود من است.
 
وی تاکید کرد: این تور کاملاً رایگان بوده و از شرکت کنندگان ریالی دریافت نمی شود.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز