خبرگزاری کار ایران

دور هفتم رقابت بین المللی شطرنج جام ستارگان در منطقه آزاد انزلی پایان یافت

برتری ۸ بر ۶ تیم ستارگان ایران مقابل ستارگان جهان

asdasd
کد خبر : ۷۲۹۳۹۰

در رقابت‌های بین‌المللی شطرنج جام ستارگان و کاسپین کاپ که به صورت همزمان در مرکز همایش‌ها و نمایشگاه‌های بین‌المللی این منطقه از ۲۳ الی ۳۰ بهمن در حال برگزاری است ، تاکنون شطرنج بازان ایرانی خوش درخشیدند.

به گزارش ایلنا از بندرانزلی و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، در رقابت‌های بین المللی شطرنج جام ستارگان و کاسپین کاپ که به صورت همزمان در مرکز همایشها و نمایشگاه‌های بین المللی این منطقه از ۲۳ الی ۳۰ بهمن در حال برگزاری است ، تاکنون شطرنج بازان ایرانی خوش درخشیدند.

بنا بر این گزارش در دور هفتم جام ستارگان که تیم های ستارگان ایران و جهان به تساوی ۲ بر ۲ دست یافتند، پرهام مقصودلو مقابل مارین بوسیوچیچ از کرواسی شکست خورد، علیرضا فیروزجا مقابل سرگئی تیویاکف و امیررضا پوررمضانعلی در برابر اوگنی الکسیف به تساوی دست یافتند و محمد امین طباطبایی مقابل ایلتاج سفرلی به پیروزی رسید.

در دور ششم جدول ستارگان دیدارهای استاد بزرگ التاج سفرلی در مقابل استاد بزرگ علیرضا فیروزجا، استاد بزرگ  اوگنی الکسیف در مقابل استاد بزرگ محمد امین طباطبایی و استاد بزرگ سرگی تیویاکوف در مقابل استاد بزرگ پرهام مقصودلو با نتیجه تساوی و دیدار استاد بزرگ مارین بوسیوچیچ در مقابل استاد بزرگ امیررضا پوررمضانعلی به پیروزی رسید تا در این دور تیم ستارگان جهان با نتیجه ۲.۵ بر ۱.۵ مقابل تیم ستارگان ایران به پیروزی برسد

 دیدار های تیم های ستارگان ایران و جهان در دور های اول، چهارم و پنجم با پیروزی تیم ستارگان ایران، دور های دوم و ششم با برتری تیم ستارگان جهان و در دور سوم و هفتم با نتیجه تساوی به پایان رسید، تا تیم ستارگان ایران در این رقابت و در پایان دور ششم به برتری ۸ بر ۶ مقابل تیم ستارگان جهان برسد.

 در جدول A کاسپین کاپ که از مهم ترین و حساس ترین رقابت های این دوره به شمار می رود، بازی استاد بزرگ ویتالی برنادسکی و استاد بزرگ مسعود مصدق پور روی میز ۱ با نتیجه تساوی به پایان رسید، استاد بزرگ وادیم مالاخاتکو بلژیکی در مقابل استاد بزرگ آرمان میکائیلیان روی میز ۲ و استاد بین المللی آرش طاهباز در مقابل امیررضا پورآقا بالا روی میز ۳ به پیروزی رسیدند و بازی میز ۴ بین استاد بزرگ آذری آذر میرزائوف و استاد فیده مرتضی عسگری با نتیجه تساوی به پایان رسید، روی میز ۵ استاد بزرگ کارن گریگوریان از ارمنستان توانست استاد فیده محراب خوشکلام را شکست دهد.

در جدول نیز B علیرضا مقدم بر روی میز ۱ به پیروزی رسید، بازی میز ۲ با نتیجه تساوی به پایان رسید روی میز ۳ مانی جاهدی به پیروزی دست یافت و بر روی میز ۴ بردیا گله داری در مقابل شوبهام شوکلا از کشور هند به پیروزی دست یافت علیرضا مبارک نژاد نیز برنده بازی میز ۵ بود.

همچنین در جدول C مهزیار محبوبی و اتابک اسدی و سید ماهان خوشکلام مقابل رقبای خود به پیروزی دست یافتند در پایان این دور مهزیار محبوبی و اتابک اسدی به طور مشترک در صدر قرار گرفتند.

در مهم‌ترین دیدار دور ششم جدول بانوان نازنین مبرهنی مقابل آناهیتا غلامی به تساوی دست یافت در پایان این دور مبرهنی صدر نشین است و همچنین در جدول E محمد حسین قنبرعلی فرزاد، محمد نعیم کلوندی و عطا بلند اختر در مهم ترین  دیدار ها پیروز شدند.

در هفدهمین دوره مسابقات شطرنج کاسپین کاپ، حدود ۸۰۰شطرنج باز ایرانی و خارجی در قالب شش جدول، با یکدیگر در حال رقابت هستند که در این میان ۶۰ بازیکن خارجی از بیست کشور جهان مشتمل بر پانزده استاد بزرگ، پنج استاد بین المللی، دو استاد بین المللی بانوان، سیزده استاد فدراسیون جهانی شطرنج، چهار استاد فیده بانوان و چهل و چهار کاندیدای مستری در این رقابتها حضور دارند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز