خبرگزاری کار ایران

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان:

توزیع ۱۰۰ تن گوشت منجمد برای تنظیم بازار شب عید توزیع/ با کمبود مرغ روبرو نیستیم/ نباید فضای بگیر و ببند در بازار به راه بیفتد

asdasd
کد خبر : ۷۲۷۷۰۷

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان از توزیع ۱۰۰ تن گوشت منجمد در استان برای تنظیم بازار شب عید خبر داد و تاکید کرد: سهمیه هر شهرستان بر اساس جمعیت تعیین خواهد شد.

به گزارش ایلنا از رشت، سیدمحمد احمدی در جلسه ستاد تنظیم بازار گیلان با تاکید بر لزوم نظارت کافی همزمان با توزیع مناسب کالاها در بازار گفت: تولید مرغ در این استان بسیار بیشتر از مقدار مصرفی است و هیچگونه کمبودی در این زمینه نداریم.

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی به دستور دادستانی از خروج بدون مجوز مرغ زنده از استان جلوگیری می کند، اظهار داشت: همچنان تولید مازاد استان به دیگر نقاط کشور صادر خواهد شد اما اولویت با تنظیم بازار گیلان است.

این مقام مسئول با یادآوری تقاضای دور از انتظاری که چند ماه گذشته در بازار بنزین به وجود آمد، تصریح کرد: اگرچه هیچ اتفاق خاصی نیفتاده بود و کمبودی در گیلان نداشتیم، در نتیجه شایعه پراکنی و جو روانی که ایجاد شد، مصرف بنزین ناگهان به سه برابر افزایش یافت.

احمدی ادامه داد: در چند روز گذشته نیز در برخی شهرستان ها نگرانی از کمبود مرغ موجب افزایش تقاضا شد در صورتی که این نگرانی بی مورد بود.

وی خطاب به مدیران خاطرنشان کرد: از مدیران شهرستانی انتظار می رود نگذارند فضای روانی بازار ملتهب شود و نگرانی های بی اساس به وجود آید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان با اشاره به قیمت گذاری مرغ زنده در ستاد تنظیم بازار کشور ابراز داشت: ضریب تبدیل و قیمت برای مصرف کننده نهایی مشخص است و می توانیم نقطه نظرات و پیشنهادات خود را به مقامات کشوری منعکس کنیم.

احمدی افزود: جهاد کشاورزی وظیفه تولید مرغ را برعهده دارد و سازمان صنعت، معدن و تجارت باید همپوشانی لازم را داشته باشند تا بازار به بهترین نحو مدیریت شود.

وی بر اهمیت تشدید نظارت بر بازار تاکید و بیان کرد: نباید فضای بگیر و ببند در بازار به راه بیفتد و آرامش مختل شود.

معاون استانداری گیلان از توزیع ۱۰۰ تن گوشت منجمد در گیلان برای تنظیم بازار شب عید خبر داد و یادآور شد: سهمیه هر شهرستان بر اساس جمعیت تعیین خواهد شد.

احمدی با بیان اینکه فرایند توزیع باید با نظم همراه باشد، عنوان کرد: تعاونی های مصرف کارکنان و تعاونی های روستایی به شرط داشتن صندوق های مکانیزه می توانند در فرایند توزیع نقش تاثیرگذاری ایفا کنند.

وی در رابطه با سهمیه آرد نانوایی ها نیز گفت: آماده هستیم انتقادات و پیشنهادات موجود در این زمینه را به مسئولان بالادست منتقل کنیم تا تصمیم مناسبی اتخاذ شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز