خبرگزاری کار ایران

رنج ور خبر داد:

بهره برداری از 28 طرح آب و فاضلاب روستایی گیلان در دهه فجر

asdasd
کد خبر : ۷۲۷۳۹۱

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: در دهه فجر امسال 28 طرح بخش آب و فاضلاب در 51 روستای گیلان به بهره برداری رسید.

به گزارش ایلنا از رشت، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: بیش از 38 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این طرح‌ها هزینه شد. 

محب علی رنج ور افزود: با بهره برداری از این طرح ها، جمعیتی بالغ بر 34 هزار نفر در روستاهای گیلان تحت پوشش آب شرب سالم و بهداشتی قرار گرفتند.
 
وی خاطرنشان کرد: این طرح ها شامل 2 طرح فاضلاب و 26 طرح آبرسانی بود که در طول دهه فجر افتتاح و روستاییان گیلان از آن بهره مند شدند. 

رنج ور گفت: بر اساس برنامه های پیش بینی شده، تا سال 1400 از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به درصدی از روستاهای گیلان که فاقد آب شربند یا در مناطق ساحلی قرار دارند که منبع تامین آب ندارند و یا در مناطق کوهستانی واقع شده اند، آبرسانی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان افزود: طی 40 سال انقلاب اسلامی از 2 هزار روستای گیلان، یکهزار و 790 روستای بالای 20 خانوار از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره مند شده اند. ضمن اینکه پیش از انقلاب، سازمانی برای آبرسانی به مناطق روستایی وجود نداشت.

رنج ور یادآور شد: در این مدت 22 هزار کیلومتر شبکه توزیع و خط انتقال آبرسانی روستایی اجرا، 642 باب ایستگاه پمپاژ احداث، 472 حلقه چاه حفر و 827 دهنه چشمه بهسازی شده است.

وی اظهار داشت: در این مدت 162 هزار مترمکعب مخزن ذخیره و 70 باب تصفیه خانه آب نیز در روستاهای گیلان احداث شده است.

به گفته رنج ور؛ طی 40 سال انقلاب 820 میلیارد تومان اعتبار صرف طرح های حوزه آب و فاضلاب روستایی گیلان شده است.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز