خبرگزاری کار ایران

مصطفی سالاری تاکید کرد:

لزوم اجتناب از اعمال محدودیت‌های بی‌جهت برای استفاده از تالاب انزلی

asdasd
کد خبر : ۷۲۴۱۹۸

استاندار گیلان بر لزوم اجتناب از اعمال محدودیت‌های بی‌جهت برای استفاده از ظرفیت‌های تالاب انزلی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از بندرانزلی، مصطفی سالاری در آیین افتتاح پروژه‌های شهرستان بندر انزلی با تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: امسال در ایام دهه فجر، 121 پروژه به ارزش تقریبی 200 میلیارد تومان در این شهرستان به بهره برداری می رسد.

وی تاکید کرد: پروژه‌هایی که اشتغالزایی بیشتری دارند و زمینه فعالیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را فراهم می کنند در اولویت قرار داده شود.

 سالاری با تاکید بر اینکه پروژه های عمرانی نیز باید زمینه ساز اشتغال و توسعه شوند، عنوان کرد: شهرستان بندر انزلی علاوه بر منابع انسانی موثر، از دو موهبت طبیعی تالاب و دریا برخوردار است.

نماینده عالی دولت در گیلان با یادآوری اینکه بهره‌مند شدن مردم از آثار مثبت وجود تالاب و دریا به چگونگی برنامه‌ریزی برای استفاده درست از این ظرفیت‌ها بستگی دارد، گفت: تحقق این هدف بزرگ همت همه مسئولین را می‌طلبد.

وی بر لزوم اجتناب از اعمال محدودیت‌های بی‌جهت برای استفاده از ظرفیت‌های تالاب انزلی تاکید کرد و بیان داشت: هرچقدر اداره تالاب مردمی‌تر باشد، در حفاظت از آن موفق تر خواهیم بود.

سالاری مانع تراشی برای ایجاد کسب و کار به بهانه صیانت از محیط زیست را غیرقابل قبول دانست و تصریح کرد: باید مجوز فعالیت‌های درآمدزا در تالاب انزلی در قالب طرح‌های سازگار صادر شود.

وی ادامه داد: از اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان درخواست شده برای ایجاد مشاغل در پهنه آبی و حریم تالاب و همچنین ساماندهی مشاغل سنتی در این محدوده طرح ارائه کند.

استاندار گیلان به تاثیر دریا در اقتصاد بندر انزلی و گیلان اشاره کرد و افزود: علاوه بر استفاده از ساحل دریا برای پهلوگیری کشتی‌های تجاری، پهنه گردشگری نیز از سوی سازمان بنادر و دریانوری ساماندهی شده و آمادگی جذب سرمایه‌گذار برای احداث واحدهای اقامتی، پذیرایی و خدماتی وجود دارد.

وی با بیان اینکه امکان استفاده از شناورهای تفریحی در سواحل فراهم است، گفت: اداره بنادر و دریانوری مساعدت لازم را با متقاضیان خرید قایق برای ارائه خدمات گشت دریایی داشته باشد. به مدیران توصیه می‌کنم همواره صلابت و سلامت داشته باشند و بدانند لازمه یک مدیر با صلابت این است که سلامت عمل کند.اگر مدیر در مسائل شخصی وارستگی داشته باشد قطعا محکم‌تر، دقیق‌تر و قاطع‌تر حرکت می‌کند و به مردم خدمات می‌رساند.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه افکار عمومی و مباحث کارشناسی باید مبنای انتخاب پروژه‌ها و اولویت دادن به آنها باشد، اظهار داشت: نباید چانه‌زنی و رایزنی‌های غیرکارشناسی روی تصمیم‌گیری‌ها اثر بگذارد. اولویت با پروژه‌هایی باشد که با هزینه کمتر، بیشترین خدمات‌رسانی را ارائه می دهد.

استاندار گیلان گفت: اگرچه در حال حاضر نیز اقتصاد بندر انزلی بر مبنای ظرفیت های تالاب و دریا است اما باید برای رونق بیشتر و بهره گیری مناسب تر از ظرفیت ها برنامه ریزی و اقدام کنیم.

گفتنی است، سالاری در سفر به شهرستان بندر انزلی از نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی بازدید و پارک شهید اختر کاویان را در مرکز شهرستان افتتاح کرد. این پارک با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد تومان به طول 1100متر احداث شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز