خبرگزاری کار ایران

آیت الله فلاحتی در خطبه های نمازجمعه رشت:

تهدید قدرت های سلطه گر تاثیری در اقتدار جمهوری اسلامی ندارد/ غرب در حال فروپاشی است

asdasd
کد خبر : ۷۲۲۷۰۱

نماینده ولی فقیه در گیلان، ایران را تنها قدرت مستقل در دنیا دانست و تاکید کرد: تهدید قدرت های سلطه گر دیگر تاثیری در اقتدار جمهوری اسلامی ندارد.

به گزارش ایلنا از رشت، حجت الاسلام رسول فلاحتی امروز در خطبه های نماز جمعه رشت با توصیه همگان به تقوای الهی گفت: ۱۲ بهمن سال ۵۷ روز بازگشت امام(ره) پس از ۱۵ سال تبعید به مهین بود و میلیون ها نفر ایرانی با دل خود ایشان را پذیرفتند.

وی ۱۲ بهمن را از یوم الله های انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: امام(ره) با پیروزی انقلاب اسلامی توانست قدرت اسلام را به دنیا نشان دهد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه امام(ره) فرمان تشکیل دولت موقت با نخست وزیری بازرگان را در ۱۶ بهمن ماه سال ۵۷ صادر فرمود، تصریح کرد: بازرگان به دلیل تلاطم های موجود در جامعه و بی کفایتی نتوانست از موقعیتی که امام(ره) در اختیار او قرار داد، به خوبی استفاده کند.

فلاحتی با اشاره به وابستگی حکومت منحوس پهلوی به سوسیالیسم شرق و کاپیتالیسم غرب در تمام ابعاد خاطرنشان کرد: شاه بی کفایت به عنوان یک نوکر و عنصری سست، تمام کشور را وابسته کرده بود اما امروز جمهوری اسلامی ایران در سایه خون شهدا، تلاش روحانیت و در راس آنها امام(ره) و مردم تبدیل به یک قدرت بزرگ شده است.

وی ایران اسلامی را تنها قدرت مستقل در دنیا خواند و ابراز داشت: تهدید قدرت های سلطه گر دیگر تاثیری در اقتدار جمهوری اسلامی ندارد.

نماینده ولی فقیه در گیلان به مصاحبه وزیر امور خارجه فرانسه مبنی بر تجدیدنظر ساخت موشک های بالستیک ایران و ارسال نکردن تجهیزات نظامی به گروه های مقاومت در منطقه اشاره و بیان کرد: مصاحبه برخی از رجاله های سیاسی غربی و شرقی متاثر از گفتمان صیهونیست ها است.

فلاحتی با بیان اینکه ۹۹ درصد از مردم کشورهای غربی علیه یک درصد نظام سرمایه داری قیام کردند، یادآور شد: ملت های دنیا به این نتیجه رسیدند غرب در حال فروپاشی است.

وی به ۱۶۲ کودتا توسط آمریکا در کشورهای مختلف در مدت ۱۰۶ سال گذشته اشاره و عنوان کرد: بیشتر کودتاها در آمریکای لاتین بوده و ۱۸ کودتا را در کشور بولیوی انجام داده است.

امام جمعه رشت با اشاره به اعلام حمایت دولت آمریکا مبنی از مخالفان دولت ونزوئلا، گفت: آمریکا با قداره کشی و تروریسم بین المللی به دنبال نابود کردن دولت قانونی ونزوئلا است.

فلاحتی به شکست آمریکا در جنگ با ویتنام، مبارزه با داعش و حمله به عراق و افغانستان اشاره کرد و اظهار داشت: با وجود تمام شکست های مذکور اما هنوز جرم و جنایت از دستان دولتمردان آمریکا می بارد.

وی با بیان اینکه ما براساس منشور آیین خدا و پیامبر(ص) از ملت های مظلوم حمایت می کنیم، تصریح کرد: عده ای آدم های ترسو و بزدل داخلی در خلوت های خود از رفتار آمریکا در دنیا حمایت می کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان به ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: در ۴۰ سال گذشته ملت ایران پای آرمان های انقلاب ایستاده است.

فلاحتی پیرامون اهداف اصلی اسلام در تربیت انسان به ویژه فرزندان ابراز داشت: پرورش ابعاد وجودی شخصیت انسان، بیان جایگاه ارزشی انسان در جهان هستی، جهت دهی انسان به سوی خدا و پرورش و زنده کردن روحیه آخرت گرایی در فرزندان از مواردی است که پدر و مادر باید در تربیت فرزندان بدانند.

وی با اشاره به اینکه اوج گرفت به جایگاه بالا از ویژگی های انسان است، بیان کرد: توجه به آخرت باید در راس امور در سراسر زندگی ما باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز