خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان خبر داد:

رشد 57 درصدی ارزش ریالی پروژه‌های دهه فجر در سال‌جاری

asdasd
کد خبر : ۷۲۲۴۶۹

استاندار گیلان اظهار داشت: ارزش ریالی پروژه‌های قابل افتتاح در دهه فجر امسال نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل با 57 درصد رشد همراه است.

به گزارش ایلنا از رشت، مصطفی سالاری با اشاره به ظرفیت‌های این استان در بخش‌های مختلف به ویژه کشاورزی و گردشگری اظهار داشت: مواهب طبیعی گیلان همراه بارش مناسب و خاک حاصل‌خیز موجب شده تا گیلان نسبت به سایر نقاط کشور وضعیت مطلوب تری را داشته باشد.

وی با بیان اینکه در چهل سال اخیر فعالیت‌های متعددی در بخش زیرساخت به بهره‌برداری رسیده، آبادانی این استان را مرهون تلاش مسئولان و صبر و همراهی مردم خواند.

سالاری به پروژه آزادراه قزوین رشت اشاره کرد و گفت: به‌علت نزدیکی چند استان به گیلان شاهد موج سفرها و نیز ترافیک سنگین در محورهای ورودی گیلان هستیم و لازم است تا برای امنیت افزایی در  شبکه حمل و نقلی و سهولت بخشی به جریان سفر اقدام ویژه ای را به انجام رسانیم.

وی با اشاره به 8 کیلومتر باقیمانده آزادراه تصریح کرد: با توجه به اینکه پروژه مذکور نیازمند تامین اعتبار در حدود 400میلیارد تومان است در حال حاضر مناقصه و انتخاب پیمانکار به انجام رسیده و پیش بینی می شود تا قبل از آغاز سال جدید عملیات اجرایی آن نیز آغاز شود.

وی جابجایی ایستگاه بازرسی و عوارضی رودبار را از اقدامات پیش بینی شده برای نوروز 98خواند و افزود: با توجه به اینکه فروشندگان محصولات محلی در مسیر رشت رودبار نیازمند ساماندهی هستند،به زودی برای جابجایی و انتقال بخشی از آنها به صورت منسجم و برنامه ریزی شده اقدامات لازم صورت می گیرد.

سالاری به کارکردهای چهل ساله انقلاب اسلامی ایران در استان گیلان اشاره و تصریح کرد: در توسعه شبکه توزیع برق خانوارها از 4100کیلومتر شبکه به 28750کیلومتر در سالجاری رسیده ایم و در تامین برق روستاهای فاقد برق هم 407روستا در سال57 به 2557روستا در سالجاری رسیده که این ارقام رشد چندبرابری را نشان می دهد.

وی به توسعه شبکه حمل و نقل جاده ای ،ذخیره آب شرب،خطوط انتقال آب ،تاسیات زیرساخت در حوزه بهداشت و نیز آبزی پروری در چهل ساله اخیر اشاره کرد و یادآور شد: به یقین 40سال اخیر آبادانی ایران اسلامی در شهرها و روستاها با جدیت دنبال شده است.

 استاندار گیلان همچنین به حوزه آبخیز گیلان و مخاطرات آن اشاره کرد و افزود:در جهت کاهش خطر وقوع سیل و جلوگیری از طغیان با همت تمامی دستگاه های اجرایی،نظارتی و انتظامی استان شیوه نامه ساماندهی آب بندان ها پس از 7ماه کارشناسی و بررسی به تصویب رسید که با توجه به ابعاد و کارکردهای آن می توان علاوه بر کنترل و مهار سیلاب،از محل فروش و استفاده از مصالح برداشتی از بستر رودخانه ها نسبت به احداث دیواره های حافظتی آب بندان ها اقدام کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: منابع طبیعی از مهمترین دارایی های گیلان است که باید در جهت صیانت از آن تلاش شود؛لذا در جهت حفظ این میراث ارزشمند و توسعه گردشگری به عنوان صنعت قابل اتکا برای گیلان طرحی با32محور با رویکرد گردشگری ارائه شد که در آن جریان سازی برای حفظ محیط زیست و گسترش گردشگری پاک مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در این طرح علاوه بر تاسیسات اقامتی همچون هتل،هتل آپارتمان و ویلاها به اقامتگاه های روستایی توجه ویژه ای صورت گرفته،تصریح کرد: با ایجاد اقامتگاه های روستایی علاوه بر معرفی جاذبه های کمتر شناخته شده،می توان با آموزش نیروی انسانی در حوزه گردشگری و استقرار آنها در روستا و ایجاد شبکه فروش تولیدات روستایی توسعه گردشگری روستایی ؛ استفاده بهینه از منابع طبیعی بدون تخریب به بستر طبیعت را هم دنبال کرد.

استاندار گیلان به مبحث کشاورزی در گیلان هم اشاره کرد و با بیان اینکه چندمحصول کشاورزی گیلان در کشور پیشتاز است،شبکه بسته بندی و فراوری را ضرورتی برای استان خواند که باید از سوی بخش خصوصی تامین شود تا اشتغال پایدار بومی را نیز افزایش دهد.

سالاری یادآور شد: در حوزه محیط زیست بحث پسماند از معضلات گیلان محسوب می شود که  برای کاهش این ناهنجاری، تاسیس زباله سوز به عنوان یک ضرورت با جدیت دنبال شده که اجرای این طرح مستلزم هزینه بالایی در حدود 2500میلیارد تومان است که باید از حمایت ملی برخوردار باشد.

او همچنین ساماندهی دو رودخانه گوهررود و زرجوب را نیز الزامی در کاهش آلودگی شبکه آب خواند و یادآور شد:این دو رودخانه به علت مدیریت اشتباه آلوده شده و لازم است تا با تزریق بودجه ملی در جهت رفع آلودگی های موجود گام برداریم.

سالاری در خصوص ایمن سازی سواحل هم یادآور شد: در استان از ظرفیت دریا به خوبی استفاده نشده و اگر به جای تلفات و مخاطرات دریایی که به دلیل فراهم نبودن بسترهای گردشگری آبی رخ می دهد، مدیریت سواحل را در مقیاس کوچک و در چارچوب قانون به بخش خصوصی واگذار کنیم علاوه بر حفظ محیط زیست ،زمینه رونق گردشگری دریایی و درآمدزایی حاصل از این حوزه آبی را فراهم کرده ایم.

استاندار گیلان در بخش دیگری از صحبت های خود بودجه گیلان در سال97 برای تمامی بخش ها اعم از عمرانی،زیرساخت،انرژی و ... را 400میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: برای سال98 نیز این رقم افزایش قابل توجهی نداشته ایم.

نماینده عالی دولت در گیلان به راه آهن قزوین رشت هم اشاره کرد و از بهره برداری رسمی با حضور رییس جمهور خبر داد.

وی با اشاره به پیشرفت پروژه راه آهن در محور رشت- انزلی،گفت: بر اساس برنامه ریزی ها شروع عملیات راه آهن رشت آستارا با حضور رییس جمهور خواهد بود.

نماینده عالی دولت در پایان خاطرنشان کرد:هزار و ۲۸۰ پروژه به ارزش یک هزار و 850 میلیارد تومان همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در گیلان افتتاح می شود که این میزان نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ریالی 57درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز