خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان خبر داد:

بهره برداری از 902 پروژه همزمان با دهه فجر در گیلان

asdasd
کد خبر : ۷۲۱۸۳۷

استاندار گیلان گفت: امسال 902 پروژه به ارزش یک هزار و 850 میلیارد تومان همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در گیلان افتتاح می شود.

به گزارش ایلنا از رشت، مصطفی سالاری در نشست خبری که در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: پروژه هایی که امسال همزمان با دهه فجر به بهره برداری می رسند در مقایسه با سال قبل به لحاظ تعداد و ارزش ریالی با رشد یک و نیم برابری روبرو شده اند.

وی افزود: امسال1280 پروژه که 902 مورد از آن مربوط به دستگاه های اجرایی است،به ارزش یک هزار و 850 میلیارد تومان در دهه فجر در گیلان افتتاح می شود.

 سالاری خاطرنشان کرد: افتتاح  پروژه های بزرگی همچون راه آهن گیلان نیز به زودی با حضور ریاست محترم جمهور صورت می گیرد.

وی طرح سالم‌سازی دریا، شناگاه ها ، احداث هزار زمین ورزشی در روستاها ، ساماندهی آب بندان ها و گیل پارک ها را بخشی از پروژه های پیش بینی شده برای گیلان معرفی کرد .

دکتر سالاری حفظ محیط زیست و صیانت از بافت فرهنگی و اجتماعی استان را محور برنامه ریزی ها دانست و افزود: اگر نتوانیم این موارد پر اهمیت را رعایت کنیم، به مرحله بحران می رسیم.

استاندار گیلان با اشاره به چگونگی نظارت برای جلوگیری از انحراف تسهیلاتی که به واحدهای تولیدی  ارائه می شود، گفت: نهادهای مسئول اقدامات نظارتی لازم را انجام می دهند اما باید توجه داشت که برای واحدهای دریافت کننده تسهیلات بهترین راه جبران بدهی، استفاده از منابع دریافتی در راستای تولید است و ممکن است منجر نشدن تسهیلات به تولید و اشتغال ناشی از مشکلات دیگری باشد.

وی در رابطه با نگرانی اصحاب رسانه گیلان از بخشنامه استانداری مبنی بر شیوه جدید اعطای آگهی  های دولتی، گفت: در این بخشنامه الزامی تعیین نشده و تنها توصیه شده که اولویت با رسانه های محلی باشد.

وی ادامه داد: این بخشنامه پس از مشورت با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات صادر شد و در صورت درخواست اهالی رسانه، قابل تصحیح است.

استاندار گیلان تاکید کرد: باید ساز و کار عادلانه ای در ارائه آگهی های دولتی به روزنامه ها در پیش گرفته شود.

سالاری با اشاره به جوسازی هایی که در رابطه با انتصاب جوانان در مناصب مدیریتی گیلان صورت گرفته است، تصریح کرد: عده ای به جای اینکه وقت خود را صرف خدمت به مردم کنند ، به دنبال کارشکنی در کار چند جوان هستند.

وی با اشاره به اینکه بخشدار می تواند از افراد غیر مستخدم دولت انتخاب شود، گفت: اگر اغراض سیاسی را کنار بگذارند هیچ تفسیر دیگری نمی توانند از قانون داشته باشند.

وی جوانان منصوب شده در گیلان را موفق دانست و گفت:  به عقیده من این جوانان جای پیشرفت دارند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به جلسات منظم و هفتگی کارگروه رفع موانع تولید اشاره کرد و اظهار داشت: برخی از واحدها در نتیجه مدیریت و تصمیمات  نادرست دچار مشکل شده اند و با تزریق منابع نمی توان آن ها را نجات داد.

استاندار گیلان تعداد پروژه های خرد و کلان نیمه تمام مانده در استان را 4 هزار مورد اعلام کرد و گفت: اولویت تکمیل با پروژه هایی است که پیشرفت و ضرورت بیشتری دارند.

وی وضعیت گیلان به لحاظ امنیت را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت:  آمارهای رسمی گویای این مطلب است که در این استان نسبت به سایر نقاط کشور وضعیت خوبی حاکم است.

استاندار گیلان در رابطه با سایت نفتی رودسر نیز گفت: منطقه ای که به این منظور در نظر گرفته شده بود در آب های عمیق واقع است و علاوه بر اینکه اجرای پروژه در آنجا هزینه بسیار بالایی دارد، تکنولوژی آن نیز وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ایجاد چند ده هزار شغل با احداث سایت نفتی رودسر به هیچ وجه صحت ندارد، عنوان کرد: پروژه ای که برای رودسر مطرح شده بود تنها یک ایستگاه پمپاژ نفت است که زیر  هزار نفر اشتغالزایی خواهد داشت.

 سالاری یادآور شد: سیاست وزارت نفت در حال حاضر اجرای پروژه هایی است که تکنولوژی آن ها در داخل وجود دارد و در میدان های مشترک واقع شده اند.

وی در رابطه با نظارت بر قیمت های بازار نیز تصریح کرد: نظارت ها باید منسجم تر دنبال شود اما از جوسازی و بزرگ نمایی باید اجتناب کرد.

سالاری ادامه داد: بخشی از گرانی ها در نتیجه افزایش قیمت تمام شده محصول است و ارتباطی با سودجویی ها ندارد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به برپایی نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی در پیاده راه فرهنگی رشت گفت: هدف از این نمایشگاه ارائه آماری مقایسه ای در حوزه های مختلف است تا مردم با خدمات انقلاب آشنا شوند و در جریان پیشرفت های 40 ساله کشور قرار بگیرند.

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با اقدامات انجام شده برای جلوگیری از مهاجرت های گسترده به گیلان و تغییر اراضی کشاورزی، اظهار کرد: ما نمی توانیم قانون تصویب کنیم که از دیگر نقاط کشور به گیلان نیایند و یا کسی زمین خود را به غیر بومی نفروشد.

استاندار گیلان یادآور شد: اگر امکانات خدماتی، پذیرایی و اقامتی مناسب برای مسافرین ایجاد شود، کمتر کسی تمایل به ساخت ویلا برای چند روز اقامت در سال پیدا خواهد کرد و با افزایش درآمد ایجاد شده ، علاقه به فروش زمین کاهش پیدا می کند.

استاندار گیلان تصریح کرد: با لایروبی آب بندان ها علاوه بر اینکه سه برابر سد شفارود به منابع آبی استان اضافه می شود، با آبزی پروری و اقداماتی از این دست، اشتغال نیز ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه شرکت مهندسین مشاور کار طراحی موزه دفاع مقدس گیلان را انجام داده است، افزود: زیبنده استان نیست که پروژه ای آغاز و مدتی بعد به دلیل کمبود اعتبار متوقف شود پس زمانی کار اجرا را شروع می کنیم که اعتبارات لازم تامین شود.

نماینده عالی دولت در گیلان در رابطه با آخرین وضعیت تالار مرکزی رشت نیز گفت: مراحل پایانی طرح در حال انجام است و یکسری کارهای جزئی باقی  مانده است که انشاالله به زودی به اتمام می رسد.

سالاری اضافه کرد: تصمیم بر این است که در جریان سفر ریاست جمهوری، نشست شورای اداری در تالار مرکزی رشت برگزار شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه سهم گیلان از تسهیلات اشتغال روستایی به طور کامل جذب شده است، افزود: بخش دوم اعتبارات ابلاغ شده و طی چند روز آینده  نقدینگی فراهم می شود.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود بخشی از مشکل شرکت های شفارود و چوکا را دخالت  بی جهت و غیر تخصصی خواند و گفت: اگر کسی با رویکرد سیاسی در امری دخالت کرد، رسانه ها باید معترض شوند.

 سالاری با بیان اینکه همواره سعی کردم بین من با مردم و رسانه‌ها فاصله‌ای نباشد، عنوان کرد: تعداد نشست‌های خبری استانداری گیلان در سطح قابل قبولی قرار دارد.

وی با اشاره به بخشنامه اخیر استانداری گیلان مبنی بر حذف تشریفات زائد اداری و اقداماتی همچون نصب بنرهای تبریک، گفت: راهداری در جاده ها، شهرداری در سطح شهر و دهیاری ها در روستاها مکلف به رعایت این بخشنامه و جلوگیری از نصب بنرهای تبریک برای مقامات هستند.

سالاری با تاکید بر لزوم بهره گیری از ظرفیت تشکل های مردم نهاد برای نظارت بر دولت، بیان داشت: رسانه ها نیز در این زمینه نقش چشمگیری دارند.

استاندار گیلان در رابطه با طولانی شدن بررسی صلاحیت شهردار رشت نیز گفت: انتخاب و تایید شهردار در حوزه اختیارات من نیست و روند کار به این شکل است که منتخبین مردم در شورای اسلامی شهر گزینه مورد نظر را به وزارت کشور معرفی کرده و سپس بررسی صلاحیت انجام می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز