خبرگزاری کار ایران

بهره برداری از ۲۷ واحد صنعتی و تولیدی گیلان در دهه فجر

asdasd
کد خبر : ۷۲۰۹۹۴

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت گیلان از بهره برداری ۲۷ واحد صنعتی و تولیدی در دهه فجر سالجاری خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان امروز گفت : صنعت گیلان تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ، در یک شهر صنعتی متمرکز بود اما در ۴۰ سال گذشته بیش از ۳۵ محدوده ، ناحیه و شهرک صنعتی در این استان راه اندازی شد.

فرهاد دلق‌پوش افزود : استقرار صنایع بزرگی چون فولاد ، سیمان ، کانی غیرفلزی ، غذا و دارو، باعث شد گیلان از لحاظ توسعه یافتگی صنعتی در رتبه های یک تا ۱۰ کشور قرار بگیرد.

وی گفت : یکی از افتخارات گیلان در بخش صنعت ، تولید نانو داروی ضد سرطان است بطوریکه نخستین استان کشور است که در این زمینه گام برداشته است.

رییس سازمان صنعت ، معدن وتجارت گیلان افزود :‌ قبل از پیروزی انقلاب، در این استان حدود ۱۲۰ واحد تولیدی با حدود ۱۷هزار فرصت شغلی فعال بود این درحالی است که امروز گیلان در بخش صنعت ، توانسته است دستکم ۸۲ هزار نفر را در بیش از سه هزار و ۱۰۰ واحد صنعتی مشغول به کار کند.

فرهاد دلق پوش گفت : در دهه فجر امسال نیز ۲۷ واحد صنعتی و تولیدی نساجی، فلزی، سلولزی، پلاستیکی، شیمیایی و غذایی با بیش از ۱۳۳میلیارد تومان سرمایه گذاری به بهره برداری می رسد.

وی افزود :‌ پیش بینی می شود با راه اندازی این واحدها دست کم ۶۴۰ نفر مشغول به کار شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز