خبرگزاری کار ایران

با هدف مشارکت شهروندان؛

برگزاری جشنواره رسانه و مدیریت شهری در شورای شهر رشت کلید خورد

asdasd
کد خبر : ۷۱۸۸۸۶

برگزاری جشنواره رسانه و مدیریت شهری در شورای شهر رشت کلید خورد.

به گزارش ایلنا از رشت، نشست برنامه‌ریزی برای برگزاری جشنواره رسانه و مدیریت شهری از سوی شورای اسلامی شهر رشت با حضور رئیس شورا، مدیر عامل خانه مطبوعات گیلان، مدیر روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، مدیر روابط عمومی شورا، مدیر ارتباطات شهرداری برگزار شد.

رئیس شورای شهر رشت در این نشست اظهار داشت: شورای پنجم برنامه‌هایی در راستای مشارکت بیشتر شهروندان در اداره امور شهر برنامه ریزی و عملیاتی کرد.
 
سید امیرحسین علوی افزود: برنامه خدمت در حوزه فعالان رسانه تنظیم شده و جشنواره رسانه یکی از خروجی‌های مشارکت اصحاب رسانه با شورای شهر است.
 
وی تصریح کرد: در نظر است تا در بودجه سال آتی رقم های مشخصی برای برنامه‌های خدمت و مشارکت شهروندان پیش‌بینی شود تا علاوه بر اعتمادسازی مشارکت شهروندان افزایش یابد.
 
علوی ادامه داد: برای رسانه مهم است که به عنوان نمونه شورای شهر نیز در صندوق رفاهی خبرنگاران همکاری داشته باشد.
رئیس شورا با بیان اینکه اجرای جشنواره تا پایان سال ضروری است، تاکید کرد: شرایط مالی شهرداری هم در اجرای برنامه لحاظ شود.
 
وی خواستار افزودن افزایش مشارکت شهروندان و اخلاق رسانه ای در محورهای همایش در جشنواره شد.
 
تشکیل شورای مشورتی با دبیرخانه جشنواره، پیشنهاد دیگری بود که رئیس شورا عنوان کرد و افزود: نقدهای سازنده و نه تخریبی در محورها لحاظ شود.
 
علوی با اشاره به توجه توام به خبرنگاران پیشکسوت از یک سو و قلم به دستان جدید بویژه در شبکه های اجتماعی از سوی دیگر، ابراز کرد: نمی توان تاثیر گذاری اجتماعی شبکه های مجازی را نادیده گرفت.
 
در ادامه جلسه مدیر روابط عمومی شورا اهداف این جشنواره را ارتقا و اشتراک دانش رسانه ای در ارتباط با شورای شهر رشت و ایجاد رقابت مثبت و انگیزه ای رسانه ای در بین فعالان رسانه برشمرد.
 
سید پیام جعفری نیا با اشاره به جلسات پیش نیاز این جشنواره با مدیر عامل خانه مطبوعات گیلان و پیشکسوتان رسانه ای، بیان داشت: روابط عمومی شورا با هدف تغییر رویکرد سنتی تجلیل از خبرنگاران از یک سو و تعامل بیشتر خبرنگاران فعال در حوزه شورا و مدیریت شهری طی پیشنهادی به رییس شورا و حمایت ایشان در راستای برنامه خدمت به اصحاب رسانه، تصمیم به برگزاری جشنواره رسانه گرفته است.
 
جعفری نیا با برشمردن اهداف جشنواره تصریح کرد: محورهای جشنواره بر مبنای فعالیت ۵ کمیسیون تخصصی شورا تدوین یافته است.
 
مدیر عامل خانه مطبوعات گیلان در این نشست، اظهار داشت: ضمن تشکر از رییس شورا، برگزاری چنین جشنواره هایی را موجب تقویت بخش حرفه ای و رصد اوضاع شهر و فعالان رسانه ای میدانم.
 
کریم خورسندی افزود: اگر چه رسانه های مجازی هم رشد قابل توجهی دارند ولی تعریف ما جامعه رسانه ای است که مجوز رسمی از ارشاد دارند.
 
وی افزود: اکنون بیش از ۳۰۰ رسانه مجوز دار در گیلان داریم که شامل ۱۲۰ پایگاه خبری و ۱۸۰ روزنامه مکتوب می شود. این جشنواره می تواند به تقویت کیفی مطالب تولیدی کمک کند.
 
مدیر ارتباطات شهرداری نیز بیان داشت: اگر چه این جشنواره فرصت سازی جدید است اما نباید جایگاه مدیریت شهری را از شورا جدا کرد.
 
فاطمه قدیمی خواستار افزودن محورهای جدیدی نظیر کاریکاتور، موشن گرافی‌ و... همچنین توجه به مبحث شهروند خبرنگار شد.
 
مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد گیلان نیز فلسفه اجرایی جشنواره رسانه ها توسط شورا را امری قابل تقدیر دانست و تصریح نمود: اجرای این طرح در اصل احترام به کار حرفه ای رسانه ها می باشد.
 
قاسم مصفا خواستار دریافت آثار فقط از رسانه هایی که طبق استاندار های مربوطه فعالیت دارند و بر طبق این استانداردها از ارشاد دارای مجوز هستند، شد.
فتاحی، عکاس هنری گیلانی نیز گفت: می خواهم نگرش ها در حوزه عکس خبری در این جشنواره عوض شود.
 
وی افزود: اگر نگرش بنیادی عوض شود، می تواند کمک حال شورای شهر باشد.
 
سروش علیزاده از فعالان رسانه ای نیز ادامه داد: نخست نگاه دبیرخانه این جشنواره، توجه به عملکرد شورا بود و تجلیل از خبرنگاران فعال در حوزه شورا که در قالب برگزاری جشنواره صورت گیرد و در چنین فضایی شورا نیز بتواند عملکرد خود و کمیسیون ها را به خوبی بازتاب دهد و در نهایت، خروجی جشنواره در نشریه شورا منتشر شود.
 
وی با اشاره به اهداف و بخش های جشنواره ابراز کرد: محورها کلی است و لازم است کاربردی تر شود.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز