خبرگزاری کار ایران

فرماندار صومعه سرا خبر داد:

موافقت اصولی ایجاد 192 واحد بومگردی

asdasd
کد خبر : ۷۱۷۶۸۳

فرماندار صومعه سرا از موافقت اصولی ایجاد 192واحد بومگردی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایلنا از صومعه‌سرا، علی فتح اللهی در جلسه کارگروه بومگردی که در فرمانداری صومعه سرا برگزار شد، ضمن قدردانی از تلاش اعضای این کارگروه به تاکید استاندار گیلان در خصوص بومگردی اشاره و اظهار کرد: با توجه به سیاست‌های ابلاغی استاندار گیلان در خصوص مباحث مربوط به بومگردی و مباحث مرتبط با توسعه فضاهای کار در حوزه روستایی و اشتغال که تاثیرات مستقیمی در توسعه فضاهای فرهنگی و اجتماعی دارد سیاست‌های شهرستان خود را متناسب با فرمایشات استاندار گیلان و مصوبات کارگروه استانی قرار دادیم.

وی افزود: باید بپذیریم از نظر زیرساختی و ماندگاری مسافر در شهرستان فضاهای خوبی را تعریف نکرده ایم. این مهم به نفع شهرستان ما است؛ چرا که در صورت اقامت چند شبه مسافران اگر تعداد از حد متعارف و ظرفیت بیشتر باشد مکانی برای اقامت در شهرستان نداریم.

فتح اللهی بر ضرورت اهمیت  اجرای طرحهای بومگردی در راستای توسعه گردشگری و اشتغال در شهرستان تاکید و خاطرنشان کرد: ایجاد واحدهای اقامتی بوگردی موجب می شود تا با اقامت گردشگران در روستاها شرایطی فراهم شود تا علاوه بر آشنایی با فرهنگ و سنت مردم منطقه در اشتغال و اقتصاد روستاها اثرگذار باشد.

وی با بیان اینکه تمام تلاش‌مان بهره برداری این واحدها است، گفت:  با توجه به درخواست‌های متعدد در زمینه بومگردی در شهرستان صومعه سرا تاکنون 39پروژه در قالب 192واحد بومگردی موافقت اصولی شده اند.

فتح اللهی با بیان اینکه تاکنون 23پرونده به بانکهای عامل معرفی و 3.5میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده اند، گفت: با توجه به مطرح شدن طرح بوگردی در سال جاری،امیدست امسال شاهد بهره برداری از طرح بومگردی در شهرستان باشیم که نویدبخش اتفاقات خوب است.

وی به برگزاری جلسات مستمر بومگردی در شهرستان صومعه سرا اشاره و اظهار کرد: برگزاری این جلسات موجب شد برخی از موانع شناسایی و نسبت به رفع آن اقدام کنیم. امیدست در بحث بوگردی با تلاش همگان شاهد اتفاقات خوب باشیم.

 محمد امین پور رئیس بنیاد مسکن صومعه سرا در جلسه بومگردی به سیل اخیر در صومعه سرا اشاره و اظهار کرد: وظیفه همه ما خدماترسانی به مردم است و باید برای خدمت به مردم تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه با توجه به تلاش های صورت گرفته بنا است به هزار و 545نفر از آسیب دیدگان سیل در صومعه سرا تسهیلات پرداخت شود، افزود: تاکنون 510نفر تسهیلات معیشتی-تعمیری در شهرستان دریافت کرده اند.

امین پور به دریافت تسهیلات بلاعوض تعمیری 315نفر بابت مرمت واحدهای آسیب دیده اشاره و خاطرنشان کرد: تعدادی از آسیب دیدگان نیز علاوه بر تسهیلات معیشتی، از تعمیری نیز بهره برده اند.

وی با بیان اینکه بنا است از هفته آینده تعدادی از آسیب دیدگان جهت دریافت تسهیلات 4درصدی بابت تعمیرات به بانکهای عامل معرفی شوند،گفت: با توجه به اینکه هر ساله با بارش های شدید واحدهای مسکونی که در حرایم رودخانه ها قرار دارند بیشترین آسیب را می بینند این امکان فراهم شده است که با دریافت تسهیلات نسبت به خروج از حرایم اقدام کنند.

امین پور به سهمیه 65واحدی صومعه سرا جهت خروج از حرایم رودخانه ها اشاره و تصریح کرد: بنا است برای حفظ اموال و جان مردم و استفاده بهینه از ضوابط تسهیلات به شرطی پرداخت شود که واحد مسکونی دیگر در حریم رودخانه نباشد و این تسهیلات شامل آسیب دیدگان از سیل و کسانی که آسیب ندیده اند می شود.

وی با تاکید بر اینکه این مهم بهترین فرصت برای خروج از حرایم است، ادامه داد: بابت هر واحد مسکونی تسهیلات 20میلیونی بلاعوض بعلاوه 35میلیون تسهیلات جهت ساخت و سیمان رایگان پرداخت می شود؛ در ضمن متقاضیان در پایان کار می توانند از تسهیلات معیشتی نیز بهره مند شوند به عبارتی در این فرصت 60-70درصد هزینه ساخت پرداخت خواهد شد.

رئیس بنیاد مسکن صومعه سرا در پایان یادآور شد: این فرصت برای همه کسانی است که در مجاورت رودخانه ها قرار دارند حتی اگر آسیب ندیده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز