خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان:

اعتقادات مردم گیلان با ارزش‌های دفاع مقدس آمیخته شده است

asdasd
کد خبر : ۷۱۶۲۴۳

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: اعتقادات مردم گیلان با ارزش‌های دفاع مقدس آمیخته شده است.

به گزارش ایلنا از رشت، نشست بررسی اجرای یادمان گلزار شهداء گمنام ماسوله با حضور شهرود امیرانتخابی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان سرهنگ بایرامی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، مسئولان محلی و به ریاست محمود قاسم نژاد فرماندار فومن در محل دفتر شورای اسلامی ماسوله برگزار شد.

امیرانتخابی مدیرکل میراث فرهنگی در این نشست گفت: دستاوردهای عظیم شهداء پس از سال ها همچنان در رگ های میهن اسلامی ما می‌جوشد و به نمایش گذاشتن جزئیات جنگ، نقش بی بدیلی در درخشش کشورمان در سطح بین المللی دارد.
 
مدیرکل میراث فرهنگی گیلان ادامه داد: حیات اجتماعی، امنیت و آرامش امروز ایران اسلامی حاصل تلاش شهداء و ایثارگران است. با این وجود حراست از داشته های این دیار که میراث معنوی آن است، ضرورت دارد.
 
امیرانتخابی در بخشی از سخنان خود به موضوع ایجاد یادمان‌های شهداء پرداخت و ادامه داد استفاده از طرح‌های ماندگار در ساخت یادمان گلزار شهدای گمنام باید مورد توجه قرار گرفته و با فرهنگ بومی مناطق استان همخوانی داشته باشد.
 
 وی افزود: ایجاد یادمان شهداء گمنام در منطقه گردشگری ماسوله به اهمیت وجود و ضرورت گردشگردی دفاع مقدس در کشور و استفاده از این ظرفیت برای معرفی چهره ایران اسلامی به دنیا در ٨ سال دفاع مقدس کمک خواهد کرد.
 
وی گفت: ضمن رعایت ضوابط حفاظتی باید توجه شود تا بنای یادمان گلزار شهدای گمنام با فرهنگ بومی منطقه همخوانی و تناسب منظر داشته باشد.
 
امیرانتخابی اجرای پروژه ماندگار و معنوی یادمان گلزار شهداء گمنام ماسوله را تلاشی در زنده نگاه داشتن یاد شهداء در حفظ میراث معنوی منطقه خواند و اظهار داشت : اعتقادات دینی گیلانیان با ارزش های معنوی و مذهبی در آمیخته تا آنجا که توجه به رویدادهای اینچنینی سرلوحه معیشت مردم و مسئولان استان قرار دارد.
 
وی؛ به اقدامات انجام شده در ثبت جهانی ماسوله اشاره و تصریح کرد با ثبت جهانی ماسوله در تقویت گردشگری خارجی، ارزآوری و توسعه اقتصاد کمک بسزایی خواهد شد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز