خبرگزاری کار ایران

معاون میراث فرهنگی گیلان خبر داد:

۱۱۰ بنای تاریخی اماکن غیر مذهبی گیلان نیازمند مرمت

asdasd
کد خبر : ۷۱۲۰۱۸

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: بر اساس بررسی های صورت گرفته تعداد ۱۱۰ بنای تاریخی که جزو اماکن غیر مذهبی هستند در اختیار اداره های دولتی قرار دارند که نیازمند مرمت اساسی هستند.

به گزارش ایلنا از رشت، ولی جهانی افزود: متاسفانه تعدادی از این اماکن که جزو فاخرترین بناهای استان است و تعدادی از آنها در فهرست آثار ملی‌کشور به ثبت رسیده، تبدیل به بایگانی اداره‌ها شده و این امر نیازمند بازنگری در بناهای یادشده است.

وی اظهار داشت: معماری بکار رفته در داخل بعضی از اماکن یادشده به صورت ویژه مختص به ناحیه شمال کشور است و به نظر می رسد بعضی از دستگاه‌های دولتی که بناهای تاریخی در اختیارشان است و بیشترین بهره‌برداری را از بنای تاریخی دارند، متاسفانه هیچگونه مرمتی روی بنا انجام نمی‌دهند.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان ادامه داد: قدمت بعضی از این بناها به دوره قاجار می‌رسد و باتوجه به موقعیت اقلیمی استان، برخی از بناها برای حفظ، نیازمند این هستند که هرچند سال یک بار مرمت شوند.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان همچنین ادامه داد: متاسفانه تاکنون هیچ گونه مرمتی از سوی دستگاه های دولتی برای نگهداری این بناهای تاریخی در اختیار، صورت نگرفته است.

جهانی تاکید کرد: این بناها که در اختیار بخش دولتی هستند، در بهترین نقاط شهری هر شهرستان قرار دارند که در صورت فراهم شدن شرایط مرمت ، احیاء و تغییر کاربری، در بحث اشتغال زایی و گردشگری منطقه می تواند بسیار حائز اهمیت باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز