خبرگزاری کار ایران

مجری طرح خطوط شرکت برق منطقه‌ای گیلان خبر داد:

رشد 3 برابری در احداث خطوط انتقال و فوق توزیع برق در استان گیلان

asdasd
کد خبر : ۷۱۱۴۸۵

مجری طرح خطوط معاونت طرح وتوسعه شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان گفت: خطوط احداث شده انتقال و فوق توزیع در استان گیلان رشد 300 درصدی و 3 برابری داشته است.

به گزارش ایلنا از رشت، محبت بیژن، مجری طرح خطوط معاونت طرح وتوسعه شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان با بیان اینکه صنعت برق کشور به عنوان یکی از بارزترین جلوه‌های تحقق مهمترین آرمان انقلاب اسلامی، یعنی قطع وابستگی به بیگانگان است، گفت: در دوران قبل از انقلاب اسلامی ایران، تمامی مراحل احداث خطوط انتقال و فوق توزیع نیروی برق توسط مشاورین، پیمانکاران و سازندگان خارجی انجام می شد. این در حالی است که پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران تمامی مراحل احداث خطوط انتقال و فوق توزیع نیروی برق شامل؛ طراحی و مهندسی، ساخت تجهیزات، نصب، راه اندازی و تعمیر و نگهداری به دست پرتوان فرزندان متخصص این مرز و بوم انجام می شود.

وی افزود: با دانش فنی موجود در صنعت برق، پروژه های متعددی با همت و تلاش متخصصین ایرانی در کشورهای آسیای میانه، حوزه خلیج فارس، غرب آسیا و کشورهای آفریقایی انجام شده و یا در حال انجام است.

بیژن با بیان اینکه شرکت برق منطقه ای گیلان یکی از شرکت های پیشرو در صنعت برق ایران است گفت: برق منطقه ای گیلان نقش بی بدیل و مهمی در راه رشد و بالندگی صنعت برق کشور داشته و دارد.

مجری طرح خطوط شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان در خصوص اقدامات و عملکرد انجام شده گفت: تا قبل از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، کل خطوط احداث شده انتقال و فوق توزیع در استان گیلان حدود 722 کیلومتر بود که اینک و پس از 40 سال از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، 2842 کیلومتر مدار خطوط انتقال و فوق توزیع در استان گیلان احداث و به بهره برداری رسیده است. به عبارتی ما شاهد رشد 300 درصدی و 3 برابری در این بخش هستیم.

وی در خصوص مسائل و مشکلات احداث خطوط انتقال و فوق توزیع گفت: در راستای احداث خطوط انتقال و فوق توزیع، استان گیلان مشکلات خاص خود را دارد. وجود عرصه های طبیعی، محدودیت فصل کاری بخاطر شالی کاری در نیمه اول سال و بارندگی های شدید در نیمه دوم سال، باتلاقی بودن زمین های کشاورزی استان گیلان از جمله مشکلات پیش رو جهت احداث خطوط انتقال و فوق توزیع برق است.

بیژن در خصوص نو آوری و ابتکار برق گیلان در خصوص مواجهه با محدودیت‌ها و مشکلات گفت: در راستای غلبه بر محدودیت‌ها ، کاهش حریم، کاهش خسارتهای وارده بر اراضی و عرصه ها و کاهش هزینه های اجرایی پروژه ها، برق منطقه ای گیلان برای اولین بار در کشور برجهای چهار مداره 230 و 63 کیلوولت را طراحی و احداث کرد. از ویژگی‌های مهم برجهای چهار مداره، این است که با ادغام دوخط 230 کیلوولت و دو خط 63 کیلوولت موفق شدیم سطح حریم اشغال شده توسط خطوط را بطور چشمگیری کاهش دهیم.

وی با اشاره به اینکه احداث برجهای چهار مداره بطور قابل ملاحظه ای هزینه های احداث خطوط را کاهش می دهد، افزود: اهمیت این خلاقیت و ابتکار زمانی دو چندان است که بدانیم اقتصاد غالب استان گیلان کشاورزی است و قوت بخش اعظمی از مردم زحمتکش این استان از زمین‌های کشاورزی بدست می آید. از جنبه زیست محیطی نیز این خلاقیت بسیار مهم و اساسی است و باعث جلوگیری از تخریب جنگل و محیط زیست استان می شود هر چند که از نگاهی باعث محفوظ ماندن جاذبه های توریستی استان نیز می شود.

مجری طرح خطوط شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان در خصوص پروژه های تحقیقاتی شرکت گفت: استفاده از هادی‌های پرظرفیت به منظور جلوگیری از احداث خطوط جدید، دو مداره کردن خطوط تک مداره موجود و استفاده از شیوه های جدید احداث فونداسیون خطوط مانند استفاده از شمع های مارپیچ و استفاده از ماهیچه در فونداسیون و میکروپایل ها از جمله پروژه های تحقیقاتی و طرح های نوینی است که برق منطقه ای گیلان با افتخار آنها را مورد استفاده قرار می دهد و عملیاتی کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز