خبرگزاری کار ایران

حمایت شورای شهر از ساماندهی مشاغل سیار سطح شهر رشت

asdasd
کد خبر : ۷۰۹۴۳۷

در هفتاد و دومین جلسه کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورا؛ رئیس و اعضای کمیسیون بودجه شورا از طرح ساماندهی مشاغل سیار سطح شهر رشت حمایت کردند.

به گزارش ایلنا از رشت، رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای شهر رشت درباره رفع ابهامات مربوط به لایحه ساماندهی مشاغل با اشاره به لزوم اجرای سریع‌تر طرح ساماندهی مشاغل بیان داشت: با توجه به اینکه این طرح برای اولین بار در حال اجرا است برای مشخص شدن نقاط ضعف و قوت و همچنن برای رسیدن سریع‌تر به مرحله اجرا، طرح فازبندی شود. در این فازبندی نیز خیابان‌ها را می‌توان اولویت‌بندی کرد.

حجت جذب با اشاره به لزوم درآمدزا بودن طرح برای مردم گفت: در فضاهایی که برای مستقر نمودن گاری تعیین می‌شود، حتما به استقبال مردم در آن منطقه توجه شود و با ترفندهایی مانند تبلیغات محیطی و بازاریابی شانس درآمدزا بودن طرح برای مردم را می توان بالا برد. 

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری رشت با ارائه مستندات به اعضای کمیسیون، افزود: نمونه گاری ها مطابق با اقلیم شهر رشت و متناسب با فرهنگ رشت خواهد بود. 
 
گل احضار با اشاره به اعمال تغییرات در چارت ستاد و کمیته، طبق نظر شورا بیان داشت: در این چارت از مدیران داخل شهرداری و همچنین مدیران استانی خارج از شهرداری دعوت شد. 
 
 وی متولی اصلی طرح را معاونت خدمات شهر شهرداری دانست و ادامه داد: در یک برنامه ریزی دقیق، شرح خدمات کمیته ها تعیین و مشخص است.
 
رئیس سازمان سرمایه گذاری با اشاره به نحوه واگذاری گاری ها بیان نمود: با وجود اینکه سرمایه گذار برنامه خود را به جهت چگونگی واگذاری گاری ارائه کرده ولی نحوه واگذاری گاری باید در کمیته بر اساس شغل‌های مختلف به تایید برسد.
 
 عاقل منش عضو کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورا با اشاره به نام گذاری روز نهم دی به عنوان روز بصیرت و میثاق امت با ولایت  آرزو نمود، پرچم این انقلاب به برکت خون شهدا به دست صاحب اصلی آن آقا امام زمان (عج) برسد.
عاقل منش با اشاره به لزوم توجه به زمان در این طرح خواستار اجرای طرح به عنوان پایلوت در پباده راه مرکزی شهر رشت شد.  وی همچنین ساماندهی کبابی های مشغول در پیاده راه شهرداری رشت را حائز اهمیت دانست.

معاون خدمات شهری شهرداری رشت با اشاره به اهمیت امور محوله به سرمایه گذار بیان داشت: با اجرای این طرح سرمایه گذار در واقع بخشی از وظایف شهرداری را پوشش می دهد. 

مقصودی افزود: چنین طرحی در شهرداری تهران با تاسیس یک شرکت در حال انجام است ولی شهرداری رشت با کمک سرمایه‌گذار اقدام به ساماندهی مشاغل کرده است.
 
معاون خدمات شهری با اشاره به اماکن مورد استفاده برای این طرح افزود: سرمایه گذار با شناسایی اماکن بلا استفاده علاوه بر استفاده از فضاهای شهر برای ساماندهی مشاغل، در اصلاح شرایط برخی از این فضاها که محل استقرار متهاجران میباشد، کمک خواهد کرد.

رمضانپور دیگر عضو کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورا با اشاره به مشکل سد معبر در کشور و شهر رشت به عنوان یک معضل بزرگ شهری اظهار داشت: اجرای این طرح می‌تواند پایگاهی برای اطمینان شهروندان برای خرید از افراد شاغل در این بخش باشد و محصولاتی که به این شکل عرضه می‌شود از استانداردی برخوردار باشد که مردم با اطمینان از بابت سلامت، کیفیت و قیمت محصولاتی مانند مواد غذایی، البسه و یا هر مایحتاج دیگری را از این گاری ها تامین کنند.

احمد رمضانپور اجرای طرح ساماندهی مشاغل توسط سرمایه‌گذار را یک فرصت برای شهرداری دانست و افزود: با اجرای این طرح بسیاری از خیابان‌ها مانند خیابان مطهری را می توان آزاد کرد و برای کاهش مشکلات شهری در این خیابان و خیابان‌های دیگر گام برداریم.

 

 
 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز