خبرگزاری کار ایران

در جلسه شورای رشت :

تاکید بر بکارگیری جاروهای مکانیزه در رشت/ کاهش پرداخت ارزش افزوده دولتی به حساب شهرداری رشت

asdasd
کد خبر : ۷۰۸۹۴۴

در هفتادمین جلسه کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت بر به کارگیری جاروهای مکانیزه به منظور رفت و روب معابر شهری تاکید شد.

به گزارش ایلنا از رشت، رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر رشت با اشاره به بروز دو فقره حادثه تصادف در روز گذشته برای دو نفر از پاکبانان شهرداری رشت گفت: بارها در این کمیسیون پیرامون به کارگیری جاروهای مکانیزه در معابر رشت در ساعات اولیه صبح به منظور جلوگیری از بروز چنین حوادث تلخی تاکید شده و سازمان پسماند به عنوان متولی این حوزه باید در اسرع وقت نسبت به عملیاتی کردن این مهم اقدام کند.

فاطمه شیرزاد با بیان اینکه شرایط جسمی دو پاکبان شهرداری رشت رو به بهبود است گفت: دو پاکبانی که روز گذشته به علت حادثه تصادف مصدوم شدند با تشخیص پزشک معالج و پس از انجام مراحل درمانی صبح امروز ترخیص شدند.
 
شیرزاد با اشاره به پرداخت مطالبات پیمانکاران بخش رفت و روب و فضای سبز بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا از هشت پیمانکار فضای سبز به منظور بررسی و رفع مشکلات این حوزه دعوت شده است.
 
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت با انتقاد از وضعیت نامناسب کاشت گل و گیاه در برخی از میادین شهری افزود: بسیاری از میادین شهری به لحاظ فضای سبز شرایط خوبی نداشته و  انتظار داریم کاشت گل و گیاه و ایجاد شادابی از این طریق در شهر مورد توجه قرار بگیرد.
 
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت به طراحی‌های نوین فضاهای شهری اشاره کرد و گفت: ایجاد پارک‌های موضوعی باید مورد توجه بوده و یقینا با پرداختن به این مهم در کنار تنوع بخشیدن به فضای شهری زمینه های جذب گردشگر نیز فراهم می شود.
 
رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت به جمع آوری مخازن زباله شکسته در رشت اشاره کرد و گفت: جمع آوری، تعمیر و بازسازی مخازن زباله ، نصب شبرنگ، ارائه البسه مناسب به پاکبانان از جمله مباحثی است که پیمانکاران پسماند شهرداری باید نسبت به اجرای آن با دقت وارد عمل شوند. وی خاموشی برخی از معابر شهری را از جمله دلایل بروز تصادف دانست و بیان کرد: تاریکی معابر اصلی می تواند موجب بروز تخلفات اجتماعی شده و امیدوارم طی نشست با مدیران اداره برق این مشکلات به زودی برطرف شود.
 
شیرزاد با انتقاد از کاهش ارزش افزوده دولتی سهم شهرداری رشت تصریح کرد: در شرایط نامساعد مالی حاکم بر شهرداری رشت شاهد کاهش مکرر ارزش افزوده دولتی به حساب شهرداری رشت هستیم و ماه گذشته از این بابت کمتر از دو میلیارد تومان به حساب شهرداری واریز شد.
 
عضو کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به پرداخت بخشی از مطالبات پیمانکاران حوزه فضای سبز اظهار کرد: با تمامی مطالباتی که پیمانکاران حوزه فضای سبز از شهرداری دارند اما همچنان تمایل به ادامه همکاری با شهرداری رشت در آنان وجود دارد.
 
بهراد ذاکری با تاکید بر افزایش سعه صدر پیمانکاران در برخورد با کارگران افزود: گویا مطرح کردن برخی از مشکلات توسط کارگران با اعضای شورای شهر موجب گلایه مندی پیمانکاران از آنان شده و پیشنهاد می کنم پیمانکاران سعه صدر خود را افزایش بدهند.
 
وی به وضعیت نامناسب برخی از کیوسک های محل استقرار نگهبان در پارکها و فضای سبز شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: برخی از این کیوسک ها به لحاظ گرمایشی با مشکلاتی مواجه بوده و انتظار داریم پیمانکاران نسبت به رفع چنین مشکلاتی اقدام کنند.
 
ذاکری با اشاره به مشکلات مالی حاکم بر کشور بیان کرد: سوء مدیریت ها موجب بروز مشکلات فراوانی در بخش های مالی شده و معتقدم برای رفع آن باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود.
 
وی با تاکید به پرداخت حق بیمه و سنوات نیروهای فضای سبز شهرداری رشت افزود: این نیروها از حقوق حداقلی برخوردار بوده و انتظار داریم نسبت به پرداخت حق بیمه و سنوات گذشته آنان توجه بیشتری صورت بگیرد.
 
 
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز