خبرگزاری کار ایران

محله بندی، اقدامی کاربردی در جهت برنامه ریزی های حوزه زمین شهری

asdasd
کد خبر : ۷۰۸۷۵۶

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان گفت: محله بندی به عنوان پایه‌ای در برنامه‌ریزی کاربری زمین شهری برای توزیع و تخصیص مناسب کاربری‌ها، تعیین استانداردها و سرانه های شهری مورد استفاده قرار می گیرد.

به گزارش ایلنا از رشت، با هدف تهیه برنامه محله بندی و تدوین سند عملیاتی راهبردی شهرداری های سراسر استان نشستی به ریاست هوشنگ عباسقلی زاده مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان و با حضور مدیر معماری و شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی استان و رئیس جهاد دانشگاهی گیلان برگزار شد.

در این نشست راهکارهای لازم در جهت تهیه برنامه های عملیاتی و محله بندی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت .

عباسقلی زاده در این نشست اظهار داشت: محله به عنوان یک واحد اجتماعی – کالبدی از جمله عناصر تشکیل دهنده فضای شهر است که بنا به همگونی درونی نسبی، محدوده آن قابل تعریف بوده و شناخت محدوده واقعی محلات و سایر واحدهای فضایی شهر را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه نتیجه بررسی های موقعیت شناختی در این محوطه موجب ترسیم مرزها می شود،خاطرنشان کرد: محله بندی به عنوان امری پایه ای در برنامه ریزی کاربری زمین شهری برای توزیع و تخصیص مناسب کاربری ها، تعیین استانداردها و سرانه های شهری مورد استفاده قرار می گیرد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گیلان بر ضرورت همکاری شهرداران در تهیه برنامه محله بندی و برنامه عملیاتی راهبردی شهرداری های سراسر استان تاکید کرد و اجرای صحیح این طرح را گامی در مسیر توسعه کشور خواند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز