خبرگزاری کار ایران

رسولی عنوان کرد:

طرح‌های بازآفرینی، محرک توسعه شهری

asdasd
کد خبر : ۷۰۷۶۸۲

رئیس کمیسیون عمران، بازآفرینی را برای شورای شهر رشت، بازآفرینی را فرصتی برای شهر رشت دانست و گفت: باید به بهترین نحو از آن استفاده کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به نیاز نگاه تخصصی به طرح ها بیان کرد: دستگاه‌های کلان برای بازآفرینی باید دیدگاه های فنی و تخصصی کارشناسان را لحاظ کند.

رضا رسولی بازآفرینی را فرصتی برای شهر رشت دانست که باید به بهترین نحو از آن استفاده کرد و افزود: برای سال آینده باید از هم اکنون جلساتی را برای یک برنامه کامل تشکیل دهیم و با مطالبه گری در این راستا و در عرصه ملی دست آوردهای بهتری را برای شهرمان رقم بزنیم.
 
وی بهبود شرایط زندگی شهروندان را از ثمرات طرح‌های بازآفرینی دانست و بیان داشت: طرح‌های بازآفرینی اگر به شکلی صحیح پیاده سازی شود باعث پویایی بیشتر در زندگی مردم در محلات می‌شود.
 
رئیس‌کمیسیون عمران، بازآفرینی را برای شورای شهر دارای اهمیت دانست و افزود: جلساتی که برگزار شد و مباحث مطروحه نشان دهنده اهمیت این موضوع برای اعضای شورای شهر است.
 
وی شهرداری را از اصلی ترین متولیان بازآفرینی در شهر عنوان کرد و خواستار برنامه ریزی کامل برای سال ۹۸ شد.
 
نیک فهم از مشاوران کمیسیون عمران با اشاره به طرح های بالا دستی بازآفرینی افزود: یکی از نتایج طرح های بازآفرینی یکپارچه‌سازی است به همین دلیل برنامه‌ریزی‌ها برای بازآفرینی می‌تواند در جهت کارهای انجام شده شهرداری باشد. به عنوان مثال وقتی در شهررشت روی پیاده راه از قبل هزینه کردیم، برنامه های بعدی و اولویت یاید در همان مسیر پیاده راه باشد.
 
موسوی، دیگر مشاور کمیسیون عمران و توسعه شهری با اشاره به نقش مسئولان ارشد در بازآفرینی بیان داشت: در حال حاظر طرح‌های بازآفرینی از بالا به پایین است. یعنی مسئولان فعلی توجه ویژه به بازآفرینی دارند و پیگیر اجرای طرح‌های بازآفرینی هستند.
 
وی طرح های بازآفرینی را پتانسیلی دارای اهمیت به عنوان محرک توسعه شهری دانست و افزود: باید طرح های‌مان را همسو با داشته های شهر تعریف کنیم. از جمله این داشته‌ها رودخانه ها است. در کنار این رودخانه‌ها محلاتی وجود دارد که با رسیدگی به رودخانه ها این محلات نیز متاثر خواهند شد.
 
وی از دیده شدن مردم در طرح‌های بازآفرینی به عنوان یک اصل اشاره کرد و ادامه داد: مردم خودشان در مسیرهایی، بازآفرینی را جهت دهی می‌کنند، دیده شدن نگاه مردم موجب هم افزایی در طرح‌های پیش رو است.
 
 موسوی از بین رفتن پل ها بر روی رودخانه های شهر را عامل گسست محله ها عنوان داشت و اظهار کرد: باز سازی و ساخت دوباره این پل ها بر روی رودخانه های رشت باعث رشد محلات نیز می‌شود.
 
بهراد ذاکری عضو کمیسیون عمران و توسعه شهری شورا آماده سازی یک طرح جامع را از نیازهای شهر دانست و افزود: در یک کارگروه برای برنامه ریزی، از کارشناسان خبره برای رسیدن به یک طرح کامل استفاده شود.
 
وی با اشاره به اهمیت مردم در برنامه ریزی ها اظهار داشت: چنین پروژه هایی اگر مردم در آن نقش آفرین نباشند با شکست مواجه می شود.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز