خبرگزاری کار ایران

رضوانی‌نژاد مطرح کرد:

برگزاری سلسله نشست‌های «نقل انقلاب» در ٤٠ مسجد گیلان

asdasd
کد خبر : ۷۰۷۳۵۴

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با اشاره به برگزاری سلسله نشست‌های «نقل انقلاب» در ٤٠ مسجد گیلان، گفت: مسجد شهید حبیب‌زاده، چهارشنبه شب، میزبان نخستین نشست نقل انقلاب است.

به گزارش ایلنا از رشت، حجت‌الاسلام «محمدعلی رضوانی‌نژاد» با اشاره به فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، گفت: کانون‌های مساجد باید در زمینه تبیین انقلاب و دستاوردهای آن، نقش مساجد در انقلاب و نقش مساجد در زمینه تمدن‌سازی آگاهی‌های لازم را به نسل جدید ارائه دهند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان ادامه داد: در همین راستا، یکی از بخش‌های جشنواره فرهنگی و هنری انقلاب اسلامی – استان گیلان به این مقوله اختصاص داده شده است.

وی، برگزاری سلسله نشست‌های شب خاطره انقلاب در کانون‌های مساجد استان را آغاز این جشنواره استانی دانست و تصریح کرد: این نشست‌ها با عنوان «نقل انقلاب» در ٤٠ مسجد استان برگزار می‌شود.

رضوانی‌نژاد با بیان اینکه مسجد شهید حبیب‌زاده نقره‌دشت میزبان نخستین «نقل انقلاب» است، افزود: این مسجد از مساجد دارای شناسنامه انقلابی استان است که در دوران پیروزی انقلاب نقش مهمی در شکل‌گیری مبارزات و آگاهی‌بخشی به عموم داشته و شهدای گرانقدری را در به ثمرنشاندن انقلاب اسلامی و تثبیت آن تقدیم کرده است.

وی با تصریح اینکه در این سلسله نشست‌ها، مبارزان انقلابی گیلان به بیان خاطرات خود از آن دوران پرداخته تا نسل جوان را با روزهای انقلاب آشنا سازند، اظهار کرد: در این مراسم از خانواده شهید حجت‌الاسلام سیدصادق حبیب‌زاده که از شهدای انقلاب است، تجلیل خواهد شد.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد گیلان، شهید حبیب‌زاده  را سرآمد مبارزین قبل و بعد از انقلاب دانست که مسئولیت اقامه نماز جماعت مسجد را بر عهده داشت و گفت: شهید حبیب‌زاده با سخنرانی‌های‌ سیاسی‌‌اش سعی‌ در آگاه‌ کردن مردم‌ و روشن‌ ساختن‌ اذهان از حقایق جاری‌ کشور داشت که همین امر منجر به دشمنی عمال حکومت شاهنشاهی با وی شد.

وی خاطرنشان کرد: سه‌ روز پس از شهادت‌ جانگداز شهیدان‌ «رجایی‌» و «باهنر»، شهید حبیب‌زاده هنگام عزیمت به مسجد کاسه فروشان رشت جهت سخنرانی در مراسم سوم این شهدا توسط دو منافق کوردل به شهادت رسید.

رضوانی‌نژاد تأکید کرد: نخستین نشست «نقل انقلاب»، چهارشنبه (٥ دی) بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در مسجد شهید حبیب‌زاده نقره دشت رشت برگزار می‌شود.

جشنواره فرهنگی هنری انقلاب اسلامی- استان گیلان، با هدف بزرگداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران و پاسداشت و انتقال فرهنگ انقلابی به نسل حاضر در بخشهای قرآنی، موسیقی، فیلم، نماهنگ، عکس، شعر، پوستر، شب‌های خاطره، تکریم خانواده‌های شهدای انقلاب و بخش شهرستانی، از آذر لغایت اسفندماه سال جاری به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت در گیلان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز