خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر رشت:

دست‌های پنهان می‌خواهند شورای پنجم نباشد / تمنا دارم انتخاب نهایی شهردار را بر عهده شورا بگذارید

asdasd
کد خبر : ۷۰۷۲۷۷

رئیس شورای شهر رشت گفت: هرکاری شورا انجام داده بر مدار قانون بوده است و تخطی از قانون صورت نگرفته است. اعضا ی شورا در انتخاب شهردار مستقل عمل کردند و تکذیب می کنم فرد یا جریانی تاثیر داشته است. ممکن است نظر مشورتی داشتند.

به گزارش ایلنا از رشت،  سیدامیر حسین علوی به روز ایمنی و کاهش بلایای طبیعی اشاره و تصریح کرد: بارها در صحن شورا نسبت به ایمنی بافت های فرسوده و بافت بازار صحبت شده ولی متاسفانه اقدام اساسی صورت نگرفته است و بویژه با ایمن نبودن بازار و رخداد یک حادثه در قلب رشت قطعا آسیب های جدی رخ خواهد داد.

 وی ادامه داد: خود بازاریان آمادگی خود را برای بهبود زیر ساخت‌ها و ایجاد شرایط ایمن اعلام کرده‌اند. از سازمان آتش نشانی می خواهیم در این زمینه جدی ورود کنند.
 
رئیس شورای شهر رشت افزود: در شورای چهارم، خیابانی به نام ۸ دی نامگذاری شد و قرار بود بازگشایی کامل محور احسان دوست به معلم صورت گیرد اما تملک برخی املاک برای بازگشایی نهایی نشده است که امیدوارم هرچه زودتر در شهر رشت شاهد بازگشایی معابر اصلی باشیم و بودجه هایی که در سال های مختلف برای بازگشایی تخصیص یافته، نتیجه آن را یک جا مردم ببینند و بهره‌مند شوند.
 
علوی با اشاره به حضور چرخشی اصحاب رسانه در جلسات شورا بیان داشت: متاسفانه این برنامه‌ریزی، حالت تخریب به خود گرفته است. تصمیم گیری پیرامون حضور رسانه‌ها با روابط عمومی شوراست و روابط عمومی نیز تلاش کند در انتخاب و حضور رسانه‌ها به جلسات صحن شورا، عدالت را رعایت کند.
 
وی در بخشی از سخنان خود ضمن تبریک به حامد عبدالهی به عنوان ریاست شورای استان، افزود: واقعیت این است که شهر ۵ ماه است که شهردار ندارد. مطالبات مردم بر دوش اعضای شورا سنگینی می کند. چند بار نیز سرپرست شهرداری را هم به صحن شورا دعوت کردیم و تذکر دادیم. اهرم اجرایی شورا، شهردار است.
 
رئیس شورا همچنین گفت: تذکرات اعضای شورا به شهرداری ارسال می شود و مسئول پیگیری مصوبات شورا در صحن حضور دارد و همه موارد را پیگیری می کند. ممکن است دریافت پاسخ طولانی شود.
 
علوی ادامه داد: به پایان سال نزدیک می شویم و هزینه‌های افزایش می یابد و باید بیشتر تلاش کنیم.
 
علوی تاکید کرد: بایست هرچه سریعتر نسبت به انتخاب شهردار تصمیم بگیریم. دست هایی هست که می خواهد شورای پنجم نباشد. اگر عضو شورایی تصمیم به استعفا دارد، هر ۱۱ نفر باید شورا را ترک کنیم. با توجه به ابلاغیه وزارت کشور به شورا باید هرچه زودتر تصمیم بگیریم.
 
وی تصریح کرد: بیش از این صلاح نیست، شهر رشت، مردم و مدیریت شهری را معطل بگذاریم و شورا نباید بیش از این در انتخاب شهردار تعلل نماید. البته در این تاخیر ۵ ماه هر کدام از اعضای شورا به نوعی دخیل بودند.
 
رئیس شورا ابراز کرد: تمنا دارم دستگاه‌ها و گروهها اگر قصد کمک به شورا دارند، گزینه های خود را معرفی نمایند ولی انتخاب نهایی را بر عهده اعضای شورا بگذارند.
 
علوی با اشاره به بدهکاری کلان شهرداری و کاهش درآمدها تاکید کرد: مشکلات انباشته در شهر است و باید باهم برای رفع آن کمک کنیم. بنابراین اعضای شورا بگویند با چه مکانیزمی شهردار را انتخاب  کنیم.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز