خبرگزاری کار ایران

فرماندار آستارا مطرح کرد:

نیاز به فهم مشترک برای درک اهمیت پژوهش داریم

asdasd
کد خبر : ۷۰۶۴۴۲

فرماندار آستارا گفت: برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های حوزه پژوهش نیاز به فهم مشترک در خصوص اهمیت پژوهش داریم.

به گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش در نشست هم اندیشی با جمعی از پژوهشگران مراکز دانشگاهی شهرستان آستارا بیان کرد:  به رغم تمامی تاکیداتی که در زمینه اهمیت فعالیت‌های پژوهشی برای توسعه پایدار کشور می‌شود اما این نیاز چندان در میدان عمل جدی گرفته نمی‌شود و در این میان هم حوزه دانشگاه و هم سایر حوزه‌ها مسئول هستند.

وی اظهار داشت: اهمیت کار پژوهش در ابتدا باید در نهادهای آموزشی بویژه دانشگاهها در بین دانشجویان و اساتید نهادینه شود سپس این مهم به عنوان یک نیاز جدی برای رفع مشکلات کشور مورد بهره مندی قرار گیرد.

وی اظهار داشت: تا زمانی که نتوانیم به فهم مشترکی برای نیازهای پژوهشی در مسیر توسعه کشور برسیم نمی‌توانیم موفق عمل کنیم.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش به پیوند بین فعالیت‌های پژوهشی با نیازهای محلی و منطقه‌ای اشاره و خواستار حضور پژوهشگران بومی در رفع نیاز‌ها شد.

رنجکش اضافه کرد: از یکسال پیش شورای هماهنگی دانشگاه‌های آستارا تشکیل شده است و یکی از مصوبات آن نیاز سنجی دستگاههای اجرایی و بهره‌مندی از ظرفیت دانشگاههای شهرستان در انجام پژوهش‌های کاربردی در منطقه است و حمایت‌هایی نیز پیش‌بینی شده است اما تاکنون جدیّتی در این زمینه دیده نشده که خواستار حضور پر‌رنگ‌تر دانشگاهیان در این زمینه هستیم.

فرماندار آستارا در این نشست ضمن تقدیر از تلاش‌های موسسات آموزش عالی مستقر در شهرستان بر ضرورت همکاری‌های دانشگاهی با حوزه های اجرایی تاکید کرد.

در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های دانشگاه‌ها توسط مسئولان آنها، پژوهشگران حاضر در خصوص مشکلات فعالیت‌های پژوهشی و تنگناهای آن و همچنین عدم جدیت در این زمینه از سوی دانشگاه‌ها و مراکز اجرایی بحث و تبادل نظر کردند و از فرماندار آستارا برای برگزاری این نشست تشکر کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز