خبرگزاری کار ایران

در هفتادمین جلسه کمیسیون برنامه و بودجه مطرح شد؛

رونق بخشیدن به ساخت‌وساز در بافت فرسوده با شمولیت املاک تجاری از طرح تشویقی

asdasd
کد خبر : ۷۰۵۵۸۴

نایب رییس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای شهر رشت با اشاره به نگاه شورا برای رونق بخشیدن ساخت و ساز در بافت فرسوده اظهار کرد: با توجه به اینکه مبحث مورد نظر به شکل یک استفساریه به شورا آمده، پاسخ به آن تبعات حقوقی و مالی برای شهرداری دارد.

به گزارش ایلنا از رشت، رییس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای شهر رشت روز حمل و نقل را به همه همشهریان فعال در حوزه حمل و نقل تبریک گفت و با اشاره به موفقیت های کسب شده در حوزه حمل و نقل پاک، از پیمان پارسا رییس سازمان حمل‌ونقل شهرداری رشت نیز تشکر کرد. همچنین موفقیت مجدد شکریه عضو سابق شورای شهر رشت را به جهت انتخاب مجدد به عنوان نایب رییس اتاق اصناف کشور را بسیار با اهمیت دانستند.

مدیر درآمد شهرداری رشت درباره بهره مندی از بند ۹ مواد تشویقی در بخش سرمایه‌گذاری ساخت و ساز موضوع عوارض ساختمانی محمدرضا رفیعی بیان کرد: بنا به درخواست متقاضی از کمیسیون ماده ۷۷ شهردار مبنی بر اختلاف در زمینه پرداخت عوارض ناشی از بند ۹ مصوبه تشویقی شورا که اشاره شده در محدوده بافت فرسوده عوارض احداث و عوارض مازاد ارزش ایجاد شده ناشی از مازاد بر تراکم پایه اعیانات در بافت فرسوده مشمول ۵۰ درصد بخشودگی شود.
 
جواد حرفت خواه با بیان اینکه در این مصوبه صراحتا اشاره‌ای به مسکونی یا تجاری بودن املاک مشمول این بند ننموده افزود: با استناد به ماده ۱۶ قانون ساماندهی مسکن در بافت‌های فرسوده منظور سکونتگاه های رسمی است که این بدین معناست که املاک مسکونی شامل این ماده می شوند.
رمضانپور عضو کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورا با اشاره به اهمیت بازآفرینی در بافت فرسوده افزود: ماده ۱۶ قانون ساماندهی مسکن در بافت های فرسوده در مورد املاک تجاری نظری ندارد و به لحاظ قانونی اگر در شورا بخواهیم یک سیاست تشویقی را برای بافت فرسوده شهری به تصویب برسانیم مشکلی وجود نخواهد داشت.
 
احمد رمضانپور با اشاره به تجربه موفق بازآفرینی در جنوب تهران در زمان شهرداری آقای کرباسچی اظهار کرد: با سیاست‌های تشویقی می‌توان بافت فرسوده را به یک بافت مدرن تبدیل کرد و بر اساس همین نگاه تشویقی باید املاک تجاری را نیز در سیاست تشویقی خود قرار دهیم. با قرار دادن املاک تجاری در سیاست تشویفی احتمالا حضور پر رنگ‌تر سرمایه گذاران برای احیای بافت فرسوده خواهیم داشت.
 
رضا رسولی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی با اشاره به اینکه در شهر رشت بیش از ۱۰۰۰ هکتار بافت فرسوده وجود دارد، افزود: دولت در برنامه ششم توسعه موظف به پرداخت ۵۰ درصد عوارض در قالب قیر و غیره به شهرداری ها نیست ولی با توجه به شرایط شهر رشت، بافت فرسوده در ضوابط تشویقی شورا قرار گرفت.
 
وی با اشاره به اینکه ساخت و ساز لزوما به معنای احیا نیست بیان داشت: مصوبه تشویقی شورا به جهت رونق بخشیدن به ساخت و ساز در حوزه بافت فرسوده و جایگزین تشویق حذف شده در برنامه ششم توسعه خواهد بود.
 
نایب رییس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورا با اشاره به نگاه شورا برای رونق بخشیدن ساخت و ساز در بافت فرسوده اظهار کرد: با توجه به اینکه مبحث مورد نظر به شکل یک استفساریه به شورا آمده، پاسخ به آن تبعات حقوقی و مالی برای شهرداری دارد.
 
فرهام زاهد احیای بافت فرسوده را دارای اهمیت دانست و خواستار ارایه لایحه جدید از شهرداری به جهت شمولیت املاک تجاری از طرح تشویقی بافت فرسوده شد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز