خبرگزاری کار ایران

حجت جذب خواستار شد:

تحقیق و تفحص در سازمان‌های مدیریت پسماند و سیما، منظر و فضای سبزرشت

asdasd
کد خبر : ۷۰۴۸۰۸

در شصت و هفتمین جلسه شورای شهر رشت، حجت جذب نسبت به اجحاف در پرداخت حقوق کارگران شرکتی هشدار داد و تاکید کرد: نظارت بر عملکرد شرکت ها در شهرداری صورت نمی‌گیرد.

به گزارش ایلنا از رشت، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر رشت با نمایش لیست صدور فیش حقوق و میزان واقعی پرداختی کارگران شرکتی که بسیار کمتر از فیش صادر شده است، گفت: پرداخت‌هایی که در قالب حقوق به کارگران شرکتی شهرداری رشت صورت می گیرد، بسیار ناچیز است و بعنوان نمونه، وقتی فیش حقوقی ۲ میلیون تومان صادر شده، در عمل به حساب کارگر بسیار کمتر از ۲ میلیون تومان واریز می شود.

 
حجت جذب افزود: این کارگران متاسفانه در زمان بازنشستگی نیز با حداقل حقوق بازنشسته می‌شوند و آنچه که در لیست بیمه از سوی شرکت‌ها به بیمه داده می‌شود، بسیار کمتر از حق واقعی ایشان است و ساعت اضافه کاری، تعطیلات و شب کاری لحاظ نمی شود. حتی در برخی موارد بیمه افراد رد نشده است.
 
وی تاکید کرد: متاسفم برای شهرداری که این صورت وضعیت ناعادلانه را پذیرفته و امضا می کند و کارگری که ۱۰۰ ساعت اضافه کار مانده، تنها ۲۰ ساعت برایش محاسبه شده است و ناظران ما حراست مناطق هستند و این اجحاف را ندیده و نظارت نمی‌کنند.
 
عضو شورا، نسبت به تخلف در سه مبایعه نامه در شهرداری رشت نیز هشدار داد و گفت: در سه مبایعه نامه شهرداری رشت مبلغ ۴۰ میلیارد تومان تخلف صورت گرفته است و باید حوزه های نظارتی به این تخلف ورود نمایند و به این مقوله رسیدگی کنند. بسیاری از مدیران استانی و شهری تخلف کرده و تخلف ایشان نادیده گرفته می شود. چگونه در ۳ مبایعه نامه ۴۰ میلیون تخلف می شود و کسی جلوی آن را نمی گیرد.
 
وی از ریاست شورا خواست تا کمیته‌ای در شورا تشکیل شده و تخلفات سنوات قبل را نیز پیگیری کند.
 
جذب تاکید کرد: اگر مدیران قبلی هم تخلف کرده اند، باید مورد پیگیرد قضایی قرار گیرند. اکنون مدیران تخلف کرده و با همان تخلف بازنشسته می شوند و در حوزه های نظارتی رسیدگی نمی کنند.
 
عضو شورا خواستار تحقیق و تفحص در سازمان مدیریت پسماند و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شد و تصریح کرد: اعضای شورا باید از شهرداری پاسخ بخواهند و به جد پیگیر دریافت پاسخ از شهرداری باشیم و بخواهیم مابه التفاوت حقوق کارگران استرداد شود و حق کارگران زنده شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز