خبرگزاری کار ایران

رنجکش عنوان کرد:

تهیه طرح های آمایش شهری ضرورتی برای آستارا است

asdasd
کد خبر : ۷۰۴۳۰۸

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: تهیه طرح های آمایش شهری یک ضرورت برای این شهرستان است که باید از سوی شهرداری ها مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش در جلسه تقسیمات کشوری شهرستان آستارا و دیدار با کارشناسان استانداری گیلان اظهار داشت: محدودیت های زمین یکی از مشکلات جدی در توسعه شهرهای آستارا  و لوندویل است که به دلیل شرایط جغرافیایی و قرار گرفتن درمحدوده های دریا، ساحل، کوه و حتی نوار مرزی موجب شده است که از نظر کالبدی در این زمینه  دچار مشکل باشیم .

وی افزود: جانمایی ها و کاربردی سازی آنها می تواند نقش مهی در بهره مندی صحیح از فضاهای شهرستان داشته باشد.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین اقدامات شهرداری‌ها برای جبران این مشکلات تهیه طرح‌های آمایش برای بهره‌مندی بهتر از زمین‌های موجود است تا در کنار اصلاح بافت های فرسوده، استقرار واحدهای خدماتی و اسکان جمعیت بتوان فرصت های جدیدی را در زمینه اشتغالزایی و سرمایه گذاری فراهم کرد.

وی گفت: به‌رغم محدودیت‌های موجود ظرفیت‌های بالایی در این شهرستان با توجه به استقرار بندر، راه آهن و گمرک زمینی وجود دارد که سهم بسزایی در توسعه شهرستان آستارا دارند اما خدمات حوزه شهری نیز باید متحول و بهتر شود.

وی یادآور شد: از مدتها پیش درخواستهایی برای پیوستن بخشهایی از محدوده های روستایی به شهر و همچنین ایجاد شهر جدید در آستارا و توسعه شهر لوندویل در دست بررسی است که امید داریم با در نظر گرفتن شرایط شهرستان و مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد طرح های تفصیلی شهرداری‌ها هرچه سریعتر اجرایی شوند.

وی اضافه کرد: برای تعدای از روستاهای فاقد دهیاری که دهیاری پیشنهاد شده است و منتظر جواب مر اجع مربوطه  در استانداری و وزارت کشور هستیم.

در ادامه این جلسه هریک از شهرداران و کارشناسان شهرداری‌ها آستارا و لوندویل توضیحاتی پیرامون اجرای طرح تفصیلی ارائه و خواستار عملیاتی شدن این طرح ها شدند .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز