خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان:

با رویکرد مهارت‌افزایی در مسیر حل مشکلات جوانان گام برداریم

asdasd
کد خبر : ۷۰۰۱۶۴

استاندار گیلان با بیان اینکه مشکلات حوزه جوانان در واقع مشکلاتی عمومی به شمار می‌آید، توجه به مهارت افزایی برای رفع نابسامانی در حوزه جوانان را ضروری خواند.

به گزارش ایلنا از رشت، نشست ستاد ساماندهی امور جوانان به ریاست مصطفی سالاری برگزار شد که استاندار گیلان در این نشست با اشاره به نقش جوانان در آینده‌سازی کشور بر لزوم ارائه طرح‌های پیشنهادی در حوزه جوانان از سوی مدیران دستگاه‌های اجرایی و فعالان اجتماعی تاکید کرد.

وی با بیان اینکه مشکلات حوزه جوانان در واقع مشکلاتی عمومی به شمار می آید، توجه به رفع موانع در حوزه های توسعه محور را یک ضرورت برای بهبود نابسامانی در حوزه جوانان خواند.

نماینده عالی دولت در گیلان طرح خلاقانه برای بهبود وضعیت جوانان و افزایش سطح مهارت آموزی در این گروه سنی را امری مهم دانست و تصریح کرد: ایراد جویی و بیان مشکلات کاری بسیار آسان است و در جریان خدمت‌رسانی به یقین مشکلاتی در اجرا و ساختار وجود دارد که هر یک از افراد جامعه به سهم خود می توانند در حل آن اثرگذار باشند.

وی مسئولیت پذیری عمومی، ترویج نگاه توسعه گرا ،انسجام و هم افزایی و مطالعات موضوعی را تلاشی در مسیر بهبود مشکلات موجود در کشور دانست.

استاندار گیلان همچنین به نقش مهارت آموزی با هدف تولید و اشتغال اشاره و اظهار داشت:مدرک گرایی موجب کاهش میزان مهارت و توانمندی در جوانان شده و همین عدم توازن بین نیازمندی های بازار کار با سطح مهارتی جوانان آسیب های اجتماعی در سطح گسترده را به دنبال دارد.

سالاری خاطرنشان کرد: امروز در موضوعات مرتبط با جوانان سرفصل های آموزشی و شیوه ارائه آن تکراری و منسوخ است، لذا با توجه به دسترسی آسان و ارزان شبکه های اجتماعی،درگاه های الکترونیک و رسانه‌های جمعی می‌توان نسبت به بهبود فرایند دانش‌افزایی عمومی و ارائه موضوعات کاربردی گام برداشت.

وی در خصوص راه اندازی خانه جوان در گیلان، تعریف چارچوب و هدف برای اجرای فعالیت ها در این خانه را مورد تاکید قرار داد و افزود: در تامین مکان برای استقرار این مرکز با ساخت و ساز جدید به شدت مخالفم و اعتقاد دارم تاسیسات و املاک دولتی در استان می تواند تامین کننده امکانات جدید باشد.

استاندار گیلان در پایان با انتقاد از عملکرد برخی دستگاه‌ها در حفظ املاک دولتی و عدم همکاری آنها برای کمک به دیگر دستگاه‌ها یادآورشد: براساس قانون تمامی املاک دستگاه‌های اجرایی و نهادهای دولتی متعلق به دولت و جزو حقوق عمومی است و نمی‌توان با عنوان ملک اختصاصی از بهره برداری مطلوب آن به نفع دولت و ملت جلوگیری کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز