خبرگزاری کار ایران

جمعی از احزاب شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گیلان:

انتظار همراهی بیشتری از هم‌پیمانان خود در شورای شهر رشت داشتیم

asdasd
کد خبر : ۶۹۶۰۶۸

جمعی از احزاب شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان گیلان با اشاره به اتفاقات منتهی به انتخاب شهردار جدید کلانشهر رشت، در بیانیه‌ای اعلام کرد: از همفکران و هم‌پیمانان خود که در قالب لیست امید به مردم معرفی و به شورای شهر رشت راه‌یافته بودند، انتظار همراهی ویژه و بیشتری داشتیم.

به گزارش ایلنا از رشت، دبیر یکی از احزاب امضا کننده بیانیه مذکور در مورد علت تاخیر در صدور بیانیه گفت: پس از مذاکرات انجام شده در جلسه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و به‌رغم گلایه اکثر احزاب از نحوه اقدام اعضای لیست امید شورای شهر ، صدور بیانیه از رای دو سوم کل احزاب عضو برخوردار نشد لیکن اکثریت احزاب با صدور آن موافق بودند لذا مقرر شد انتشار بیانیه با نام شورای هماهنگی جبهه اصلاحات انجام نشود.

پس از آن احزاب موافق صدور بیانیه جلساتی را جهت توافق بر روی متن بیانیه برگزار کردند و همچنین مقرر شد جهت حضور اعضای لیست امید شورای شهر در جلسه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گیلان فرصتی در نظر گرفته شود و پس از شنیدن توضیحات آنان در صورت نیاز اصلاحاتی در متن بیانیه انجام شود که با گذشت 15 روز جلسه ای در این خصوص تشکیل نشد .

وی در مورد تعداد احزاب امضا کننده بیانیه نیز اضافه کرد: متن بیانیه به تایید 15 تشکل رسیده و دو تشکل دیگر نیز با صدور بیانیه موافق بودند.
 
وی افزود: لیکن اعتقاد داشتند که در متن بیانیه باید تغییراتی اعمال شود و از جمله به موضوع تخلف تشکیلاتی اعضای لیست امید شورای شهر اشاره شود لذا از امضاء این بیانیه خودداری کردند و احتمالا در بیانیه دیگری نظرات خود را اعلام می کنند.
 
وی تاکید کرد: برای انتشار بیانیه به نام حزب شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گیلان اگر تنها یک تشکل دیگر نظر موافق خود را اعلام می کرد بیانیه از رای دو سوم برخوردار می شد و به نام شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گیلان منتشر می‌شد.
 
این عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات افزود: صدور این بیانیه به معنی انشقاق در جبهه اصلاحات گیلان نیست و احزاب عضو این جبهه همچون گذشته در کنار هم برای اهداف مشترک و رفع مشکلات مردم تلاش خواهند کرد .
 
وی افزود: ضمنا سایر اقدامات و تلاشهای اعضای لیست امید شورای شهر نیز باید مورد توجه و نظر مردم قرار بگیرد و این بیانیه صرفا در ارتباط با موضوع انتخاب شهردار صادر شده است .
 
وی گفت: امیدواریم که دوستان ما در شورای شهر با اقدامات مناسبی که در آینده انجام می دهند گامهای موثری در جهت حل مشکلات مردم بردارند و موجب وحدت بیشتر احزاب جبهه اصلاحات گیلان شوند و همچنین زمینه دلگرمی بیشتر جِوانان را فراهم کنند .
 
بسمه تعالی
پس از حمد و سپاس به درگاه خالق یکتا ، 
ولادت نبی مکرم ، رسول مهربانی ، پیام آور صلح و دوستی حضرت محمد ( ص ) را به تمام مسلمین جهان خصوصا ملت عزیز ایران اسلامی تبریک عرض می کنیم .
 
مردم شریف رشت مستحضرند که  کلانشهر رشت مدت چند ماه است که بواسطه استعفای شهردار قبلی با حضور سرپرست اداره می گردد ، در پی اقداماتی که اعضای محترم شورای اسلامی شهر جهت انتخاب شهردار انجام دادند.شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان گیلان پس از تبادل نظر ، معیارها و شاخصهای مناسب برای انتخاب شهردار را با توجه به شرایط شهر تعیین و با صدور بیانیه مورخ 8 مهرماه 1397 آنها را جهت آگاهی شهروندان گرامی و اعضای محترم شورای اسلامی شهر رشت اعلام نمود و متعاقب آن جهت انتخاب گزینه مطلوب از میان گزینه هایی که تا آن زمان مطرح شده و چهره هایی که قابل طرح بودند بررسی هایی را آغاز کرد و در عین حال رایزنی با اعضای محترم شورای اسلامی شهر ( اعم از اصولگرا ، اصلاح طلب و مستقل ) را نیز در دستور کار قرار داد تا این باور را در اذهان تصمیم‌گیران متجلی سازد که شهردار کلانشهر رشت و مردم با فرهنگ و صبورش باید واجد معیارهایی در تراز ملی باشد.
خوشبختانه اعضای محترم شورای اسلامی شهر نیز با توجه به این نکات ، در واپسین لحظات تصمیم‌گیری، گزینه‌ای واجد این شرایط را به جمع شش نامزد محترم پیشین افزودند و بدین ترتیب بارقه ‌های امید در دل دوست‌داران صلح و صلاح رشت بیش از پیش روشن گردید .
شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گیلان در این عرصه و با توجه شرایط حساس شهر رشت و مشکلات مردم ، از همفکران و هم‌پیمانان خود که در قالب لیست امید به مردم معرفی و به شورای اسلامی شهر رشت راه یافته بودند انتظار همراهی ویژه و بیشتری داشت که انتظاری ناحق نبود .
در نهایت پس از چند هفته فرایند انتخاب شهردار در جلسه رسمی 14 آبان 1397 به پایان رسید که بسیاری از شهروندان بواسطه رسانه ها و فضای مجازی به خوبی از چند و چون وقایع آن آگاه شدند.
با عنایت به اتفاقات قبل و حین جلسه مذکور ( انتخاب شهردار ) احزاب اصلاح طلب امضاء کننده این بیانیه لازم می دانند موارد زیر را به استحضار عموم مردم برساند :
 
1 - از فعالان مدنی و چهرهای فرهنگی ، علمی و اجرایی که با صدور بیانیه و اعلام نظر حساسیت خود را نسبت به موضوع نشان دادند و از گزینه اصلح موجود ، مهندس جمشید رسای حمایت کردند تشکر می نماییم .
 
2 - مراتب تأسف و نارضایتی عمیق خود را از نحوه اقدام و آرای سه عضو محترم منتسب به جریان اصلاحات که با اخذ رای از طریق لیست امید اصلاح‌طلبان رشت وارد شورای شهر شدند و از گزینه اصلح بر اساس شاخص ها و معیارهایی که در بیانیه شورای هماهنگی اعلام شده بود،حمایت نکردند ، ابراز داشته و به آنان یادآوری می کنیم ، ما به میثاقی که با مردم بسته ایم وفادار هستیم و هیچ تعهدی را بر آن ترجیح نمی دهیم .
 
3 – مردم شریف ایران افراد را بر اساس عملکردشان قضاوت می کنند و هر شخص و گروهی که منافع فردی و گروهی خود را بر منافع مردم و مصالح کشور ترجیح دهد فارغ از ادعایی که دارد در جبهه منفعت طلبان تعریف می کنند و یقینا مردم بهترین ناظر و داور بر رفتار و عملکردها هستند .
 
در پایان آرزوی روزهای بهتری برای شهر رشت داریم و امیدواریم خداوند توفیق خدمت بیشتر به مردم عزیز کشورمان ایران را نصیب ما و همه مسئولان و خدمتگزاران نماید .
احزاب عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گیلان - موافق بیانیه ( به ترتیب حروف الفبا )
 
۱- انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران - شاخه گیلان
۲- انجمن اسلامی مدرسین دانشگاهها - حوزه گیلان‌
۳- انجمن اسلامی مهندسان گیلان
۴- جمعیت زنان مسلمان نواندیش استان گیلان
۵- حزب آزادی نمایندگی گیلان
۶- حزب اسلامی کار گیلان
۷- حزب اعتماد ملی منطقه گیلان
۸- حزب مردم سالاری استان گیلان
۹- خانه کارگر تشکیلات گیلان
۱۰- سازمان عدالت و آزادی ایران اسلامی منطقه گیلان
۱۱- مجمع دانش آموختگان ایران اسلامی منطقه گیلان
۱۲-حزب مجمع فرهنگیان ایران اسلامی استان‌‌ گیلان
۱۳- مجمع محققین و مدرسین حوزه‌‌ علمیه قم - منطقه گیلان
۱۴- مجمع مهندسین گیلان
۱۵- مجمع نیروهای خط امام استان گیلان
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز