خبرگزاری کار ایران

نوبخت:

راه‌آهن قزوین-رشت با حضور رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۹۴۷۹۸

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: در ماه‌های آتی و با حضور رئیس‌جمهور افتتاح رسمی پروژه راه آهن قزوین - رشت انجام می‌شود.

به گزارش ایلنا از رشت، محمدباقر نوبخت در این مراسم گفت: امروز برای گیلانیان یک روز تاریخی و خاطره انگیز است زیرا مطالبه و انتظاری که سال‌ها از مسئولان برای اتصال گیلان به شبکه راه آهن سراسری کشور و سایر استان‌‌ها و شبکه جهانی داشتند تحقق یافت.

وی با بیان اینکه راه آهن قزوین رشت امروز با حرکت اولین قطار مسافربری به طور آزمایشی مورد بهره‌‌‌‌برداری قرار گرفت، اظهار داشت: در ماه‌‌های آتی و با حضور رئیس‌جمهور افتتاح رسمی این پروژه انجام می‌‌شود.

معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: روحانی نسبت به افتتاح این پروژه حساسیت بالایی دارد و تاکید ایشان زود به سرانجام رسیدن راه آهن قزوین - رشت به منظور توسعه زیرساخت‌‌‌های حمل و نقلی، آبادانی کشور و احساس رضایت هموطنان است.

نوبخت افزود: کار ما با اتمام قطعه قزوین - رشت به تازگی آغاز شده و هم‌‌اکنون پروژه در مسیر رشت به سمت انزلی به دوشاخه تبدیل می‌شود که یک شاخه به بندر انزلی و دیگری به بندر کاسپین در منطقه آزاد می‌‌‌رود.

وی با ابراز امیدواری برای اجرای طرح حمل و نقل دریایی به صورت ریلی تصریح کرد: قطعه بعدی برای اینکه کشورهای همسایه هم بتوانند از این راه آهن استفاده کنند باید به آستارا مرتبط شود. در تلاش هستیم تا در زمان افتتاح رسمی این راه آهن ، اتصال ریلی رشت به آستارا را رسما آغاز کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز