خبرگزاری کار ایران

عاقل منش تاکید کرد:

روند نهادینه سازی فرهنگ شهروندی در تعامل بین شهروندان و مدیریت شهری

asdasd
کد خبر : ۶۹۴۲۲۳

رئیس کمیسیون فرهنگی- اجتماعی شورای شهر رشت بر اهمیت ارتقا فرهنگ شهروندی در بین شهروندان به عنوان رسالت مدیریت شهری تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، پنجاه و دومین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت با دستور بررسی برنامه های مرتبط با نهادینه سازی حقوق و تکالیف شهروندی مبتنی بر معیارهای سبک زندگی ایرانی اسلامی با حضور مدیران فرهنگی دستگاه‌های مرتبط فرهنگی در تالار شورای شهر برگزار شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت با تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر اسلام افزود: امید می‌رود امت مسلمان با بصیرت و اتحاد خود توطئه های استکبار جهت ایجاد اختلاف و تفرقه در بین مسلمانان را بی اثر کنند و شیعه و سنی با همدلی در کنار هم به سوی اعتلای اسلام گام بردارند.
 
وی با اشاره به دو میلاد نبی اکرم و امام صادق (ع) خواستار مناسب سازی فضای شهری جهت استقبال از این ایام از سوی سازمان های متولی شد.
 
محمد حسن عاقل منش با اشاره به هفته بسیج و تجلیل از جایگاه این لشکر مخلص خدا و ایثار و تلاش این نهاد مردمی از ابتدای انقلاب و جنگ تحمیلی افزود: بسیج نه تنها در میدان نبرد و جهاد بلکه در حوزه های محرومیت زدایی، فرهنگی، اقتصادی و حتی مدیریت شهری همواره نقش موثری ایفا کرده است و همگان باید قدردان این زحمات باشند.
 
وی در ادامه با تسلیت به مناسبت درگذشت مرحوم کامران زاده مدیرکل اسبق کمیته امداد از زحمات وی در ستاد دیه تقدیر کرد.
 
عاقل منش با تاکید بر اهمیت ارتقا فرهنگ شهروندی در بین شهروندان به عنوان رسالت مدیریت شهری اظهار داشت: کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت به فراخور وظایف خود همواره تعامل مناسبی با دستگاههای فرهنگی داشته و در راستای هدفمندی این تعاملات باید با استفاده از همه ظرفیت های موجود، ایجاد یک کارگروه تخصصی از کارشناسان و تدوین یک نقشه راه مناسب فرهنگ شهروندی را به عنوان یک اصل در شهر رشت نهادینه کرد.
 
وی افزود: لازمه این مهم شروع اقدامات لازم در مدارس و توجه به گروه هدف دانش آموزان میباشد که در این راستا رایزنی های خوبی با آموزش و پرورش صورت گرفته است و باید با ارتقای آن به سوی اجرای هدف مد نظر گام برداریم.
 
عاقل منش با تاکید بر اهمیت و نقش کتاب و مطالعه در این حوزه خواستار اجرای ایده های جذاب برای شهروندان با موضوعیت حقوق و فرهنگ شهروندی از سوی متولیان و پیگیری طرح هایی همچون بوستان کتاب شد.
وی ادامه داد: باید با توجه و نشر سرفصل هایی همچون فرهنگ صداقت، فرهنگ بهداشت عمومی و تفکیک زباله، فرهنگ صحیح رفتار ترافیکی، فرهنگ سلامت شهروندی با تاکید بر تغذیه سالم، فرهنگ طراحی و استفاده از فضای سبز و ... فرهنگ شهروندی را به صورت مصداقی برای شهروندان تعریف کرده و به آن بپردازیم.
 
حجت جذب نیز با تبریک هفته بسیج خواستار بکارگیری این ظرفیت عظیم در نشر و اشاعه فرهنگ شهروندی مبتنی بر آموزه های دینی شد و اظهار داشت: با توجه به وسعت حوزه فرهنگی و نیاز بررسی های کارشناسانه پیشنهاد ایجاد زیرگروه‌های تخصصی در کمیسیون فرهنگی با دستور کار رسیدگی به موضوع فرهنگ شهروندی را مطرح می کنم.
 
 
در ادامه کرمی سرپرست کتابخانه های استان گیلان با ذکر این مطلب که در ایام کتابخوانی با ۲۱۱ برنامه در ۱۰۴ باب کتابخوانی در سطح استان به استقبال هفته کتابخوانی رفتیم، اظهار داشت: امسال تلاش گردید با جذابیت سازی مطالعه میزان جذب مخاطب افزایش یابد.
 
وی ادامه داد: شاخص ارتقای فرهنگی هر جامعه توجه به کتاب و کتابخوانی است. از حمایت سپاه، بسیج وشهرداری رشت از مجموعه کتابخانه های گیلان تقدیر کرد و خواستار برگزاری نشست کتابخوان در فضاهای شهری از جمله بوستان کتاب و پیاده راه فرهنگی شد.
 
ریاست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت با ذکر این مطلب که مقوله آموزش شهروندی نیازمند ایجاد انگیزش و تولید محتوا میباشد، اظهار داشت: باید سرفصل های مناسب و آموزش صحیح برای شهروندان در این حوزه آغاز گردد و برای هر گروه هدف به فراخور خود محتوا تولید شود.
 
علیرضا حسنی تولید فیلم کوتاه و انیمیشن و موشن گرافی جهت بارگذاری در فضای مجازی را راهکار بروز تبلیغات فرهنگی دانست و از آمادگی سازمان فرهنگی در این خصوص خبر داد.
 
نماینده نیروی انتظامی در جلسه با ذکر این موضوع که مبحث حقوق شهروندی موضوعی گسترده با مبانی وسیعی میباشد، اظهار داشت: نیروی انتظامی به فراخور وظیفه خود محل تلاقی این موضوع با قانون است انتظار می‌رود با تعامل و همکاری سایر دستگاههای متولی اقدامات موثری در این خصوص صورت گیرد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز