خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان تأکید کرد:

پررنگ‌تر شدن نقش مراکز فنی و حرفه‌ای با تبیین درست نظام آموزشی

asdasd
کد خبر : ۶۹۳۹۳۴

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان گفت: دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای نیازمند توجه جدی و بیشتر از سوی دولت هستند و باید با همکاری متقابل تبیین درستی برای نظام آموزشی این مراکز ارائه دهیم تا نقش آنها بیش از گذشته پررنگ‌تر شود.

به گزارش ایلنا از رشت، کیوان محمدی در نشست با رئیس دانشگاه و روسای دانشکده و آموزشکده‌های فنی ‌و ‌حرفه‌ای استان گیلان که در دانشگاه شهید چمران رشت برگزار شد، وجود دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای را ایده بسیار خوب برای حل یکسری از مشکلات به ویژه در بحث بازار کار دانست و گفت: این مهم را که بسیاری از مراکز اقتصادی جهت انجام امور اجرایی و عملی به شما مراجعه می‌کنند را باید به فال نیک گرفت.

وی ادامه داد: متاسفانه در کشورهای مختلف از جمله کشور ما این مشکل وجود دارد که افراد شاغل در حیطه فن و مهارت یا بسیار باسوادند که هرکاری نمی‌توانند داشته باشند یا فاقد سواد کافی هستند و نمی‌توان کارها را به آنها سپرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان، با اشاره به اهمیت و جایگاه دانشگاه‌های فنی‌و‌حرفه‌ای، افزود: اینکه فارغ‌التحصیلان ما تنها تئوری بدانند و در کارهای عملی و اجرایی مهارت نداشته باشند یک نقیصه است لذا دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای نیازمند توجه جدی و بیشتر از سوی دولت هستند و باید با همکاری متقابل تبیین درستی برای نظام آموزشی این مراکز ارائه دهیم تا نقش آنها بیش از گذشته پررنگ‌تر شود.

محمدی، با یادآوری این نکته که بخش اعظم اعتبارات، ملی و متمرکز است و تنها حدود 5 درصد استانی است، درخصوص مشکلات دانشگاه‌های فنی‌و‌‌حرفه‌ای استان، اظهار کرد: از آنجایی که اعتبارات دانشگاه‌ها ملی است، نمی‌توان کمک قابل توجهی کرد، اما تلاش می‌شود تا به میزانی که قانون و امکانات اجازه دهد کمک‌هایی از اعتبارات استانی به دانشگاه‌هایی مانند فنی‌و‌حرفه‌ای صورت پذیرد.

وی اظهار امیدواری کرد: تا با کمک نمایندگان و مسئولان تلاش بیشتری برای جذب اعتبارات ملی انجام پذیرد تا استان وضع  مطلوب‌تری داشته باشد.

این مقام مسئول، با اشاره به ماده 23 و ساختمان‌های مراکز فنی‌و‌حرفه‌ای استان، گفت: باید جلساتی در این خصوص برگزار شود تا این مشکلات مرتفع شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز