خبرگزاری کار ایران

مبادله تفاهم نامه همکاری بین شرکت آب و فاضلاب و آموزش و پرورش گیلان

asdasd
کد خبر : ۶۹۲۶۶۱

تفاهم نامه همکاری بین شرکت آب و فاضلاب گیلان و آموزش و پرورش استان گیلان منعقد شد.

به گزارش ایلنا از رشت، سید محسن حسینی رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل آبفای گیلان با اشاره به شرایط کنونی کشور و سازگاری با کم آبی اظهار داشت: حداکثر محافظت از آب وظیفه همگانی است و باید شرایطی فراهم شود مصرف کنندگان با شرایط کم آبی سازگاری لازم را داشته باشند.

وی در ادامه گفت: استان گیلان به لحاظ بارندگی استان کم آبی نیست ولی منابع آب شرب محدود است و اهمیت استفاده درست و صرفه جویی در مصرف آب هر روز بیشتر احساس می شود.

مدیرعامل آبفای گیلان با تأکید بر اینکه صرفه‌جویی کم مصرف نیست بلکه درست مصرف کردن است افزود: با توجه به دستورات دین مبین اسلام و احادیث بر این امر تأکید شده و پیامبر (ص) فرمودند: در مصرف آب صرفه‌جویی کنید هرچند در کنار نهر جاری باشید.

وی هدف از اجرای این تفاهم نامه را ارتقای فرهنگی عمومی در سطح دانش آموزان عنوان کرد و افزود: باید اهمیت موضوع آب و لزوم صرفه‌جویی در مصرف آن برای دانش‌آموزان تشریح تا فرهنگ مدیریت مصرف بین دانش آموزان نهادینه شود.  

مدیرعامل آبفای گیلان هدف از اجرای این طرح آموزشی را تربیت نسلی آشنا بعنوان آینده سازان کشور با مسائل و چالش‌های بخش آب و انتقال این فرهنگ در سطح خانواده ها و تغییر نگرش نسبت به  مصرف آب عنوان کرد.

 نادر جهان آرای مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان نیز گفت : استفاده از ظرفیت‌های مختلف دولتی ، گروه‌های مردم نهاد، دانش‌آموزان و خانواده‌ها در ترویج فرهنگ حفاظت از این نعمت خدادادی بسیار حائز اهمیت است.

   مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با بیان تغییر سبک زندگی در جوامع بشری اظهار داشت: حاکمان و حوزه‌های مسئول به خوبی واقفند برای زیست مطلوب باید دوراندیشی داشت و در این راه سرمایه‌گذاری می کنند تا برای آینده بهتر سهم آفرین باشند.

وی نقش پرتأثیر آموزش و پرورش در این فضاسازی فرهنگی را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: نقش دانش آموزان در این خصوص بسیار پررنگ است و لحظه لحظه حضور آنان در مدرسه فرهنگ دیگری رقم می‌زند و بازدیدهای علمی بسیار موثر است و بستر مناسب برای همکاری و همراهی وجود دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز