خبرگزاری کار ایران

در سالن اجتماعات برپا شد؛

برگزاری نخستین جلسه ستاد بازآفرینی شهرستان رشت در فرمانداری رشت

asdasd
کد خبر : ۶۹۰۷۱۲

نخستین جلسه ستاد بازآفرینی شهرستان رشت در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان رشت برگزار شد.

به گزارش ایلنا از رشت، محمدرضا شیرزاد معاون مالی و اقتصادی شهرداری رشت و هومن روایی رئیس سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت به نمایندگی از مجموعه مدیریت شهری رشت حضور داشتند.

محمدرضا شیرزاد معاون مالی اقتصادی شهرداری رشت در این جلسه اظهار کرد: محلات جماران، سلیمانداراب، نخودچر، پاسکیاب و استخر عینک به عنوان محلات هدف رشت در قالب سند بازآفرینی انتخاب شدند.
 
 وی با اشاره به تلاش شهرداری برای جذب سرمایه گذاری و توسعه تالاب عینک بیان کرد: شهرداری رشت برای آزادسازی مناطق پیرامون تالاب عینک هزینه های زیادی انجام داده و قطعاً شرکت آب و منطقه ای و وزارت علوم برای بهره برداری دراز مدت و جذب سرمایه گذار می توانند نقش مهمی ایفا کنند.

هومن روایی رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری رشت با اشاره به سند بازآفرینی شهری اظهار کرد: سند بازآفرینی، سندی مردم نهاد و برنامه محور با رویکرد مشارکتی از پایین به بالا و با استفاده از روش راهبردی است که به استناد ماده ۱۶ قانون حمایت از بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد شهری تهیه و در سال ۱۳۹۳ توسط هیات دولت مصوب شد.

وی هدف از تدوین سند بازآفرینی را ایجاد وحدت رویه و مشارکت بین دستگاه ها در مقیاس ملی و محلی عنوان کرد.

گفتنی است افق زمانی سند بلند مدت بوده و براساس سند بازآفرینی ترتیب مدیریتی ستاد های بازآفرینی به ترتیب شامل ستاد ملی بازآفرینی، ستاد استانی و ستاد شهرستان است که در ذیل ستاد شهرستان چهار کمیته با ریاست فرماندار و با حضور دستگاه های دولتی نسبت به تهیه اقدام “برنامه مشترک اقدام می کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز