خبرگزاری کار ایران

معاون خدمات شهری رشت خبر داد:

تدوین طرح جامع ساماندهی دستفروشان در رشت

asdasd
کد خبر : ۶۹۰۰۶۲

علی مقصودی معاون خدمات شهری شهرداری رشت از تدوین طرح جامع ساماندهی دستفروشان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، علی مقصودی معاون خدمات شهری شهرداری رشت از تدوین طرح جامع ساماندهی دستفروشان خبر داد و گفت: این طرح در دو ماه اخیر مورد مطالعه قرار گرفته و در مراحل نهایی تدوین قرار دارد و ظرف ده روز آینده به مراجع ذی صلاح ارائه می شود.

وی با اشاره به اینکه شهرداری اعتقاد دارد نگاه به معضل دستفروشی باید تغییر کند افزود: در کنار احترام به قوانین باید راهکار عملیاتی برای رفع معضل دستفروشی مدنظر قرار گرفته و اجرایی شود.

معاون خدمات شهری شهرداری رشت تصریح کرد: در طرح جدید ساماندهی دستفروشان معتقدیم ساماندهی دستفروشان تنها با قوه قهریه امکان پذیر نیست و لزوماً افرادی که دستفروشی می کنند افراد بدی نیستند و با توجه به شرایط زندگی به دستفروشی روی آورده اند.

مقصودی با اشاره به اینکه در دستورالعمل جدید اقدامات کشورهای پیشرفته و سایر استان های موفق کشور مورد مطالعه قرار گرفته و وظایف سایر دستگاه های متولی مشخص شده است بیان کرد: در این دستورالعمل ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی، محیطی و… مورد توجه قرار گرفته و در تلاشیم تغییراتی در ساختار نیروهای سد معبر و حوزه خدمات شهری شهرداری ایجاد شود و حوزه خدمات شهری، مناطق شهرداری، اداره اجرائیات شهرداری و سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری رشت نقش کلیدی دارند.

وی با اشاره به اینکه هیچکس نمی‌تواند منکر اقتصاد دستفروشی و نقش آن در گردش مالی و اقتصاد شود، خاطرنشان کرد: نمی‌توان از فرهنگ سنتی شهروندان مبنی علاقه آنان به خرید از دستفروشان غافل شد خاطرنشان کرد: راهکارهای جدید در این دستورالعمل پیش بینی شده که قطعاً به همکاری سایر دستگاه های اجرایی نیاز داریم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز