خبرگزاری کار ایران

فرماندار آستارا خبر داد:

خروج بیش از ۶۰۰۰ زائر خارجی اربعین حسینی از مرز آستارا به کشورشان

asdasd
کد خبر : ۶۸۸۱۳۲

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: بیش از ۶۰۰۰ نفر از زائرین خارجی شرکت کننده در راهپیمایی جهانی اربعین حسینی از طریق مرز آستارا به کشورشان بازگشتند.

به گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش اظهار داشت: این زائرین در حدود ۲۰ روز پیش از طریق مرز آستارا وارد کشورمان شده و به کشور عراق و کربلا عازم شده بودند و هم اکنون در حال باز گشت به کشورشان هستند.

وی یادآور شد: بازگشت این زائرین از روز چهارشنبه گذشته آغاز و تاکنون شامل ۱۰۰ کاروان می شود.

وی یادآور شد: همانند استقبال از ورود زائرین خارجی به کشورمان در آستارا مراسم بدرقه نیز به همراه تمهیدات لازم برای تشریفات گمرکی آنان با همکاری دستگاه های اجرایی و گذر مرزی در حال انجام است.

رئیس ستاد اربعین حسینی شهرستان مرزی بندر آستارا یادآور شد: در سال جاری برای شرکت در مراسم جهانی اربعین حسینی شاهد ورود ۱۲۰۰۰نفر از اتباع کشورهای جمهوری آذربایجان، روسیه، منطقه قفقاز و گرجستان بودیم که در مقایسه با ۹۰۰۰ نفر سال گذشته ۳۰۰۰ افزایش داشته است.

وی افزود: با توجه به نزدیکی و دسترسی بهتر برای خروج از کشور شمار زائرین خارجی که از مرز بیله سوار وارد کشور شده  بودند از طریق مرز آستارا انجام می شوند.

رنجکش تاکید کرد: با برنامه ریزی‌های انجام گرفته از طریق نیروی انتظامی، پلیس گذرنامه و دفتر نهاد ریاست جمهوری تمهیدات لازم برای خروج زائرین خارجی از مرز آستارا فراهم شده است و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی ضمن تشکر از کلیه عوامل دست اندرکار در استقبال و اسکان و پذیرایی از زائرین خارجی اربعین حسینی  اضافه کرد: مهمترین اقدامات در این زمینه با مدیریت مردم بوده است و میزبانی مردم آستارا در این زمینه چشمگیر است.

وی همچنین از رضایتمندی مسئولان کشوری و استانی از خدمات ارائه شده در آستارا برای زائرین خارجی و تقدیر و تشکر از فرمانداری و ستاد اربعین  حسینی شهرستان آستارا خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز