خبرگزاری کار ایران

در دیدار مسئولان سازمان جهاد کشاورزی با نماینده ولی فقیه در گیلان مطرح شدَ؛

یک‌سوم شالیزارهای گیلان‌ در چند سال اخیر مسکونی شد/ ارتقای درآمد روستائیان با ترویج کشت‌های جایگزین

asdasd
کد خبر : ۶۸۵۸۰۱

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: باید کشاورزی گیلان با شتاب بیشتری به سوی مکانیزاسیون حرکت کند.

به گزارش ایلنا از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی در دیدار با مسئولان سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به لزوم کشت مکانیزه به جای روش سنتی گفت: کشت سنتی دیگر پاسخگوی نیاز جامعه نیست و روش‌های جدید علمی باید جایگزین شود.

وی، تغییر کاربری اراضی کشاورزی را از معضلات مهم گیلان دانست و گفت : یک‌سوم از اراضی شالیزاری استان در حال تبدیل شدن به محصولات باغی و برخی از زمین‌ها هم به واحدهای مسکونی و اقامتی تبدیل شده است.


امام جمعه رشت با تأکید بر توجه به فرآوری و نشان‌سازی محصولات کشاورزی گیلان، تاکید کرد: باید به کیفیت تولید محصولات کشاورزی در استان توجه بیشتری شود و برندسازی برنج، زیتون، بادام‌زمینی، چای و دیگر محصولات در پیشرفت کشاورزی گیلان تاثیرگذار است.


آیت‌الله فلاحتی، مهاجرت روستائیان به شهرها را از جمله معضلات دیگر استان دانست و افزود: ایجاد بنگاه‌های کوچک اقتصادی خانگی در روستاها ضمن ایجاد روحیه نشاط موجب ماندگاری روستائیان در روستاها می شود.


وی با بیان اینکه ترویج کشت‌های دوم و جایگزین در ارتقای درآمد روستائیان موثر است، تصریح کرد: مسئولان با شناسایی بسترهای موجود می‌توانند بهره‌‌برداری بیشتری از بخش کشاورزی گیلان داشته باشند.


نماینده ولی فقیه در گیلان در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر برخورد با زدوبندهای غیر متعارف در دستگاه‌های مختلف تاکید کرد: زیربنای تمام فعالیت‌ها باید بر انسان‌محوری باشد ضمن اینکه به معنویت و شخصیت افراد توجه شود.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان نیز در این دیدار تقویت بخش‌های مختلف کشاورزی را مهم دانست و گفت: ذخیره‌سازی خوراک دام و طیور از اولویت‌های جهاد کشاورزی گیلان است.


علی درجانی از تولید روزانه 35 درصد گوشت مرغ مصرفی تهران در گیلان خبر داد و افزود: روزانه 150 تن گوشت مرغ از گیلان روانه بازار پایتخت می‌شود.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان افزود: سالانه 80 هزار تن کود برای بخش کشاورزی استان تامین و در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز