خبرگزاری کار ایران

احمدی عنوان کرد:

توسعه پایدار در گرو بهره گیری از توان علمی خبرگان است

asdasd
کد خبر : ۶۸۵۶۶۳

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان گفت: برای توسعه ایران اسلامی و کارآمدسازی پتانسیل‌های موجود از توان اساتید خبره و دانش روز بهره مند شویم.

به گزارش ایلنا از رشت،ششمین جلسه کارگروه تخصصی آموزش،پژوهش،فناوری و نوآوری گیلان به ریاست سید محمد احمدی برگزار شد.

در این نشست که با هدف بررسی ابعاد تنظیم سند آمایش علم و فناوری استان و چگونگی ایجاد منطقه ویژه علم و فناوری گیلان برگزار شد، پیشنهادهای مختلفی مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان با اشاره به نقش کارگروه مذکور در اعتلا و پیشرفت استان اظهار داشت: در جهت توسعه ایران اسلامی و کارآمدسازی پتانسیل‌های موجود باید از توان اساتید خبره و دانش روز بهره مند شویم.

وی تدوین سند آمایش علم و فناوری ، تدوین برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت آموزش و پژوهش، تعیین اولویت‌های تحقیقاتی و فناوری استان بر مبنای شناسایی نیازها و حمایت از ارتقاء مراکز رشد واحدهای علم و فناوری را یک ضرورت خواند.

احمدی با بیان اینکه محورهای توسعه گیلان در سه بخش کشاورزی،صنعت و خدمات تقسیم می شود، گردشگری در شاخه خدمات را نیازمند توجه بیشتر و برنامه ریزی های علمی و پژوهشی دانست و گفت: بهره گیری از مواهب طبیعی گیلان و توسعه گردشگری باید در سایه علم و پژوهش های محوری انجام شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری گیلان بر لزوم هم افزایی تمامی دستگاه‌های اجرایی به ویژه فعالان حوزه پژوهش و فناوری در تحقق اهداف سند آمایش علم و فناوری استان تاکید کرد و افزود: دوری از عملکرد جزیره ای موجب بهبود در جریان اجرای فعالیت ها و حصول نتیجه به هنگام می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز