خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آبفار گیلان خبر داد:

کیفیت آب شرب روستاهای گیلان برابر با استانداردهای بین المللی است

asdasd
کد خبر : ۶۸۴۴۲۱

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: کیفیت آب شرب روستاییان گیلانی مطلوب و برابر با استانداردهای ملی و بین المللی است.

به گزارش ایلنا از رشت، محبعلی رنج‌ور گفت: آب آشامیدنی خانوارهای روستایی این استان بهداشتی و از استانداردهای تعریف شده ملی و بین المللی برخوردار است.

رنج ور، با اشاره به فعالیت 15 واحد آزمایشگاهی شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان جهت سنجش سلامت آب شرب روستاهای استان، افزود: در 6 ماهه نخست سال جاری 415 هزار مورد آزمایش فیزیکوشیمیایی، میکروبی، HPC ، کدورت و کلرسنجی آب در روستاهای تحت پوشش انجام شد. 

وی، با تاکید بر اینکه بر اساس آزمایشات صورت گرفته، آب آشامیدنی روستاهای استان از کیفیت مناسب برخوردار است، گفت: آب شرب روستاییان گیلان از نظر پارامترهای فیزیکوشیمیایی در حد مطلوب استاندارد ملی ایران (1053) است. 

وی افزود: آزمایشگاه مرکزی شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان با جدیدترین تجهیزات آزمایشگاهی، دارای گواهینامه ISO/IEC 17025 از مرکز تایید صلاحیت ایران است و بر عملکرد سایر آزمایشگاه های این شرکت نظارت مستقیم و مستمر دارد. 

رنج ور، از خرید دستگاه های ICP و IC به منظور اندازه گیری فلزات سنگین، آنیون ها، کاتیون ها، کلرات و برومات خبر داد و گفت: این 2 دستگاه تا یکماه آینده در آزمایشگاه مرکزی این شرکت راه اندازی می شوند.

وی، اعتبار هزینه شده برای خرید این دستگاه ها را بیش از 20 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: برای نخستین بار بین شرکت های آب و فاضلاب روستایی کشور، دستگاه های ICP و IC در آزمایشگاه مرکزی شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان راه اندازی خواهد شد. 

وی گفت: با راه اندازی این دستگاه ها، تمامی آزمایشات سنجش سلامت آب شرب روستاهای گیلان در همین استان انجام می شود.

رنج ور تصریح کرد: قبلاً این آزمایشات در آزمایشگاه های تهران و البرز انجام می شد.

وی افزود: با تجهیز آزمایشگاه شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان به این دستگاه ها، ظرفیت خوبی برای استان های همجوار نیز ایجاد می شود.

بنابراین گزارش؛ در زمان حاضر 1789 روستای گیلان از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز