خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ارشاد گیلان مطرح کرد:

ایجاد گذر فرهنگ و هنر در رشت، منوط به تعامل شهرداری است

asdasd
کد خبر : ۶۸۴۰۸۷

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اعلام کرد: با توجه به آئین نامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در صورت همکاری شهرداری رشت، گذر فرهنگ و هنر در مرکز استان دایر می شود.

به گزارش ایلنا از رشت، فیروز فاضلی بیان کرد: بر اساس این آئین نامه شهرهای متقاضی ایجاد گذر فرهنگ و هنر، پس از تعیین مکان مناسب از سوی شهرداری هر شهر و اعلام آن به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پس از کارشناسی شورایی متشکل از معاون توسعه و منابع ، مشاور برنامه ریزی وزیر و مسئول کلان برنامه مشمول تسهیلات اعتباری کم بهره خواهد شد.

وی اظهار داشت: گذر فرهنگ و هنر ، خیابان ، میدان ، بازار یا گذری است که در آن مجموعه ای از کسب و کارهای فرهنگی و هنری فعالیت می کنند و فضای بیرونی آن؛ پیاده راهی برای عرضه هنر خیابانی، آئینی و دیگر فعالیت های فرهنگی و هنری است.

فاضلی تصریح کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به روش های مختلف از جمله از طریق صندوق اعتباری هنر از افراد ، موسسه ها، انجمن ها، مراکز و شرکت هایی که قصد راه اندازی کسب و کارهای فرهنگی در گذرهای فرهنگ و هنر یا فضاهای قابل تغییر به فضاهای فرهنگی و هنری را داشته باشند؛ حمایت می کند.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی در راه اندازی کسب و کار فرهنگی، پشتیبانی از کارآفرینی و فعالیت های نوآورانه در حوزه فرهنگ و هنر ، فراهم آوردن امکانات لازم برای افزایش دسترسی مردم به آثار فرهنگی و هنری، افزایش نشاط اجتماعی ،کمک به توسعه پایدار شهری و احیای هویت فرهنگی شهرها از اهداف عمده طرح یادشده است.

وی کتاب فروشی ها و محصولات فرهنگی و هنری، تماشاخانه، نگارخانه ، نمایشگاه دایمی تجسمی، سالن های کوچک خصوصی نمایش فیلم، کارگاه های آموزشی و هنری، فروشگاه و کارگاه طراحی مد و لباس ایرانی، فعالیت های نوپای فرهنگی و هنری (شتاب دهنده ها و استارت آپ ها) ، موزه های خصوصی فرهنگی و هنری، خدمات دیجیتال و کسب کارهای پویا ، کافه های اینترنتی فرهنگی و هنری ، کافه موزه های فرهنگی و هنری و کارگاه های تولیدی صنایع پشتیبان فرهنگ و هنر، کسب و کارهای فرهنگی و هنری را مشمول حمایت بر اساس ماده یک آئین نامه گذر فرهنگ و هنر ذکر کرد.

وی ادامه داد: بر اساس ماده ٣ آئین نامه یادشده؛ آماده سازی مکان و فضای مناسب برای راه اندازی گذر فرهنگ و هنر هر شهر به عهده شهرداری است و امیدواریم این فرصت برای شهری با قدمت غنی فرهنگی رشت غنیمت شمرده شده و هر چه زودتر شرایط ایجاد آن فراهم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز